Článek
Nový model má být podstatně menší a úspornější než legendární concorde, jediný dlouhodobě nasazovaný nadzvukový dopravní letoun. Provozovaly jej British Airways a Air France v letech 1976 až 2003 a vyznačoval se hlučností – při startu byl slyšet na vzdálenost osmi kilometrů. Konkurenční sovětský Tupolev Tu-144 byl sice představen dříve, s pasažéry ale létal až od roku 1977, a to pouhých šest měsíců, než došlo k havárii při zkušebním letu nové verze stroje.
Gulfstream, výrobce soukromých malých dopravních letadel především pro movitější klientelu, chce zákazníky a především letecké úřady přesvědčit o tom, že jeho novinka nebude nijak mimořádnou zátěží pro životní prostředí.
Na vývoji letounu s tryskovým motorem americká společnost spolupracovala s Národním úřadem pro letectví a vesmír (NASA).
Poptávka po superrychlém tryskáči, schopném přepravovat cestující, zůstává velmi vysoká, kromě Evropy, USA a bohatých arabských zemích kolem Perského zálivu také v Číně a v jihovýchodní Asii. Hned několik firem a vědeckých týmů si láme hlavu nad jeho vývojem a zdá se, že je jen otázkou času, kdy se novinka objeví na nebi, napsal list The Boston Globe.