Hlavní obsah

Nové mosty na D1 jsou v tak bídném stavu, že na nich omezili rychlost na 50 km/h

Právo, Pavel Karban
Ostrava
Aktualizováno

Zákaz vjezdu nákladních automobilů a vozidel nad 3,5 tuny vyhlásilo Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) na mosty, spojující tzv. prodlouženou Místeckou ulici s dálnicí D1 v Ostravě-Přívoze. Důvodem je špatný stav obou mostů nad Slovenskou ulicí. Řidiči, kteří na ně smějí vjet, musí snížit rychlost na 50 kilometrů v hodině.

Foto: Pavel Karban, Právo

Na dálnici je omezena rychlost na 50 km/h.

Článek

Zákaz platí od pátku 5. září. Mosty přitom slouží pouhé čtyři roky.

Rozhodnutí učinilo ŘSD na základě mimořádných prohlídek provedených v srpnu, při kterých se zjistilo, že mosty nacházející se na mimoúrovňové křižovatce jsou ve velmi špatném technickém stavu. Mosty byly přitom postaveny v roce 2008 a na dálniční síť byly napojeny až v roce 2010.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

„Uzavření mostů pro nákladní dopravu nesouvisí se středečním zhroucením mostu ve Vilémově na Havlíčkobrodsku. Bezpečnost mostů kontrolujeme průběžně. V pátek byla na místě vykonána aktuální obhlídka a jde o naší reakci na aktuální technický stav mostů,“ vysvětlil mluvčí ŘSD Jan Rýdl s tím, že veškeré náklady bude hradit zhotovitel.

Zatím jsou mosty uzavřené jen pro nákladní dopravu, za pár dní ale mohou být mosty zavřené úplně. „To je postup, který nemůžeme vyloučit. Co určitě nemůže nastat, je že v pátek pokrčíme rameny, řekneme, že jsme se zmýlili a pustíme tam všechna auta,“ nastínil mluvčí, který řekl, že nemůže vyloučit, že během zkoumání dostane ŘSD natolik alarmující informace, že bude muset učinit další opatření. „Například i úplně mosty uzavřít.“

Z našeho pohledu nejsou nebezpečné
mluvčí Eurovie Iveta<em> </em>Štočková

Podle ŘSD jsou na mostech uzavřeny mostní závěry, vysunutá ložiska mimo přípustné meze a dochází k nerovnoměrným pohybům mostních podpěr. „V současnosti budou následovat staticko-dynamické zkoušky, přepočet zatíženosti a také sledování vývoje vzniklých trhlin. Příčinu musí zjistit zhotovitel během reklamačního řízení a navrhnout koncept technického řešení oprav s termínem do pondělí 15. září, do 22. září čekáme finální projekt technického řešení,“ uvedl Rýdl.

Mosty stavěla společnost ODS - Dopravní stavby Ostrava, dnes Eurovia. ŘSD po ní chce, aby vady odstranila. Rozhodčí řízení běží v této věci už od poloviny roku 2013.

„O dílčích problémech víme, ale bez zjištění příčiny nemůžeme navrhnout vhodné opravy. Pro to bychom potřebovali dostat se k uvedeným mostům, k tomu ale potřebujeme souhlas majitele komunikace a tím je ŘSD. Za celé tři roky se nám toto povolení nepovedlo získat,“ uvedla na obhajobu Eurovie její mluvčí Iveta Štočková.

Foto: Pavel Karban, Právo

U nájezdů na D1 jsou značky upozorňující na to, že auta těžší než 3,5 tuny musí jinudy.

Dodala, že firma neví z jakého důvodu ŘSD vyloučilo nákladní dopravu z obou mostů, které jsou podle ní mimo hlavní trasu dálnice. „Z našeho pohledu nejsou nebezpečné,“ připojila.

Uzavřením mostů se zhoršila dopravní situace v Ostravě. „Nákladní automobily teď musí na ulici Rudnou nebo Bohumínskou, nemohou přes Místeckou. A víme, že se velmi vážně uvažuje, že příští týden by ŘSD mohla tyto mosty uzavřít úplně. Pro celou dopravu,“ sdělil náměstek hejtmana pro dopravu Daniel Havlík (ČSSD).

Situaci označil za problematickou. „Pro nás by uzavření mostů pro veškerou dopravu znamenalo značnou komplikaci, protože veškerá vozidla, která najížděla za Slovenské ulice nebo z dálnice přes kruhový objezd na Místeckou, by musela jezdit přes centrum města, což by bylo komplikované, zahltilo by to dopravu,“ doplnil a dodal, že prozatím by měl zákaz vjezdu automobilů nad 3,5 tuny a omezení rychlosti na mostech platit minimálně do konce roku. „Pokud nedojde k úplné uzávěře,“ zopakoval.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám