Článek
Cena vozů s naftovým motorem klesla o 1,6 procenta a benzinových o 0,3 procenta. Hybridy zlevnily o 0,6 procenta. Naopak vozy na CNG mírně zdražily o 0,1 procenta. U elektromobilů cena stagnovala.
„Díky cenovému indexu můžeme pozorovat v posledním čtvrtletí první dopady covidu-19 na český automobilový trh. K mírným slevám tak nedochází jen na složitě sledovatelné úrovni prodejce – spotřebitel, ale i na úrovni oficiální nabídky zastoupení automobilek,” uvedl partner EY Petr Knap.
„Podle dosavadního vývoje není vyloučeno, že se mohou nadále snižovat vybrané ceny nových vozidel v rámci pokusu o zlepšení letošních prodejních výsledků. Prognózy ohledně ceníkových slev ve výši nižších desítek procent se však rozhodně nenaplňují,” dodal.
Český autoprůmysl měl loni rekordní tržby. Letos čeká propad v řádu stamiliard
Přibližně 40 procent vozů v základní výbavě zlevnilo kvůli akčním ceníkům. Ve srovnání se začátkem roku 2018 jsou však nejlevnější varianty vozů přes zlevnění v posledním čtvrtletí průměrně o 9,5 procenta dražší, v peněžním vyjádření zdražily za rok a půl o 39 866 Kč.
Například Ford Kuga ve druhém čtvrtletí zlevnil o 141 tisíc korun, Škoda Octavia o 140 tisíc korun a Nissan Qashqai o 118 tisíc korun, přičemž Škoda přišla s výbavovým stupněm Active a speciální edicí 125 let a motorem 1.0 TSI.
Naopak výrazné zdražení bylo zaznamenané u modelů Dacia Duster, a to o 50 tisíc korun a Renault Captur o 105 tisíc korun. U prvního z nich skončila akční nabídka, druhý z nich představil novou generaci s pozměněnou nabídkou motorů.
Továrna na superby v Turecku nebude, rozhodl Volkswagen
Oproti dubnu zdražilo 38,2 procenta nejdražších variant sledovaných modelů. Nejvyšší růst zaznamenal segment mini vozů, a to o 4,1 procenta a o 2,6 procenta zdražila malá auta. Nejvíc zdražila nejvyšší dostupná varianta Renault Captur (260 tisíc korun) a Renault Clio (119 tisíc korun).
Nejvíce naopak o 104 tisíc poklesla cena nejvyšší výbavy u modelů Nissan Qashqai, který zlevnil napříč všemi výbavami. Ceny také o 104 tisíc klesly u modelů Volkswagen Golf, což je dáno ukončením nabídky elektrické varianty e-Golf.