Článek
Osm párů spojů bude dopravce provozovat bez dotací, nemá dosud ani dohodu s Regionálním organizátorem Pražské integrované dopravy (ROPID) o uznávání jízdních dokladů na MHD.
"Drtivá většina lidí jezdících v okolí Prahy má opencard, to je veliký handicap," připustil ředitel železniční divize tuzemské Arrivy Jaroslav Richter s tím, že i přes tuto komplikaci se společnost pokusí zákazníky pro svůj projekt získat.
Zatím společnost pro provoz ve dvouhodinovém taktu počítá s jednou soupravou. Pokud se ale ukáže, že je o spojení zájem, je připravena nasadit na trať soupravu s větší kapacitou. Firma původně plánovala dvacítku spojů z Kralup přes Prahu až do Benešova.
Detailní ceník firma zatím nezveřejnila. Kompletní informace mají být k dispozici ve čtvrtek nebo v pátek. Ceny by se ale podle Richtera neměly příliš lišit od Českých drah, které spojení na dané trati provozují. Zároveň slíbil slevy pro držitele opencard.
Původně britská společnost Arriva je dceřinou společností německých drah Deutsche Bahn. V Česku se zaměřuje především na autobusovou dopravu. V polovině května koupily Deutsche Bahn firmu Veolia Transport Central, která v ČR působí v autobusové i železniční dopravě, s cílem postupně ji začlenit právě do struktur Arrivy. [celá zpráva]