Článek
„Jak jsme předpokládali, loňský rok byl stále silně poznamenán důsledky pandemie covidu-19. Na rozdíl od roku 2020 však nešlo o pokles poptávky po našich výrobcích. Právě naopak, díky kompletně inovované výrobní řadě s nejmodernějšími elektrickými a hybridními vozidly zájem o naše vozy převyšoval naše výrobní možnosti," uvedl prezident HMMC Cheolseung Baek.
Stejně jako automobilky po celém světě i slezský závod Hyundai se potýkal s komplikacemi v dodávkách polovodičových součástek
Vzestup plug-inů
„Jsem však hrdý na to, že díky obrovskému úsilí našich zaměstnanců a úzké spolupráci s dodavateli se nám podařilo splnit plán a vyrobit 275 000 vozidel. Zatímco mnohé automobilky loni vyrobily ještě méně než v roce 2020, naší společnosti se podařilo zvýšit výrobu o 15 procent. Pomohli jsme tak k významnému navýšení tržního podílu značky Hyundai na evropském trhu," uvedl prezident.
Na začátku loňského roku podnik dokončil kompletní obměnu výrobkové řady. „Již nyní má více než jedna třetina aut vyrobených v HMMC hybridní, plug-in hybridní nebo čistě elektrický pohon a jsme plně připraveni tento podíl dále navyšovat," uvedl prezident.
Užitková verze Hyundai Staria má ceny pro český trh
Letos automobilka očekává další růst výroby. „Hlavním odbytištěm nadále zůstává Evropa a Střední Východ, nejvíce vozů loni zamířilo do Německa," uvedla firma. Loni se auta z Nošovic exportovala do více než 70 zemí.
Kromě osobních automobilů se v Nošovicích vyrábějí také dva typy šestistupňových manuálních převodovek. Používají se nejen pro vozy, které se tam produkují, ale rovněž se exportují do závodu HAOS v Turecku, do závodu v ruském Petrohradě a na Slovensko do sesterského závodu Kia v Žilině.
„Od roku 2022 se již pro ruský závod převodovky v HMMC vyrábět nebudou," uvedla firma.
Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Závod má přes 3100 zaměstnanců, dalších asi 8700 lidí pracuje pro jeho přímé dodavatele.