Článek
Česko je pro nošovickou automobilku po Itálii až sedmým nejvýznamnějším trhem.
Automobilka v Česku loni vyrobila 309 500 aut, což představovalo meziročně pokles o devět procent. Barvík uvedl, že výsledná loňská produkce byla o 2,7 procenta nižší, než byl původní plán 318 tisíc vozů, a to kvůli ukončení výroby modelu ix20 a změně vývoje situace na některých trzích.
„I tak jsme opět překročili hranici 300 tisíc vyrobených vozů. Uvolněné kapacity jsme využili pro přípravu na rok 2020,“ řekl Barvík. Přes 300 tisíc vozů vyrobila továrna osmý rok po sobě.
Nošovický Hyundai jede dál jen na dvě směny, vyhlíží však zlepšení
Podle Barvíka byl rok 2019 pro automobilku historicky významný vzhledem k třímiliontému vozu vyrobenému v Nošovicích a také miliontému vyrobenému vozu modelu Hyundai Tucson.
Prezident Hyundaie Jang Dong-hwan uvedl, že nošovický závod patří dlouhodobě mezi ty s nejvyšší produktivitou práce ve skupině a bylo tomu tak i v minulém roce.
„Dařilo se nám zvyšovat úroveň kvality vyráběných vozidel, aplikovat nové technologie do výrobních procesů, zvýšit stupeň automatizace a optimalizovat spotřeby výrobního materiálu,“ uvedl prezident. Díky kombinaci těchto faktorů se podle firmy podařilo meziročně zvýšit zisk.
Letos v březnu továrna zahájila výrobu vozu Kona Electric, prvního automobilu na elektrický pohon sériově vyráběného v České republice. Minulý měsíc spustila výrobu inovované modelové řady i30 a další novinku chystá na podzim. Bude se týkat modelu Tucson, který tvoří 70 procent její produkce.
Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundaie v Evropské unii. Produkuje až 1500 aut denně. Vyrábí modely i30, Kona Electric a Tucson. Závod má 3300 zaměstnanců, dalších 8700 lidí pracuje pro jeho přímé dodavatele.