Článek
Resort od roku 2016 schválil 42 projektů na výstavbu či modernizaci městské a příměstské dopravy. Ke konci října loňského roku nicméně bylo dokončeno pouze devět z nich.
„Z peněz vyčleněných na tuto podporu se navíc nepodaří vyčerpat minimálně 34 procent,” konstatoval NKÚ a připomněl nedostatek kvalitně připravených projektů i skutečnost, že pět miliard vyčleněných na stavbu metra D se kvůli posunu termínu stavby nestihne vyčerpat.
Resort připomíná, že stavbu metra nemohl ovlivnit, nicméně finance podle něj bude možné využít při výstavbě městské drážní dopravy.
Stavbu metra D odsouhlasili zastupitelé. První má být úsek Pankrác - Nové Dvory
Kontroloři ministerstvu vyčetli i to, že sleduje pouze výsledky projektů a nebude tak moci průběžně vyhodnocovat, zda a jak podpořené investice zvýšily zájem o veřejnou dopravu.
Ani s tím ministerstvo nesouhlasí a tvrdí, že skutečný přínos projektů lze hodnotit až s odstupem, kdy lze vyhodnotit veškerá kritéria. Podle mluvčího resortu Františka Jemelky nyní ministerstvo připravuje hodnotící studii, která bude moci využít i data za určitou dobu provozu.