Článek
Kontroloři poukázali i na nekvalitní odstraňování závad, chybějící parkovací místa pro kamiony či časté jízdy přetížených vozidel.
Ministerstvo dopravy i ŘSD ale tvrdí, že i přes výtky NKÚ modernizace D1 zvýšila bezpečnost a komfort uživatelů. Některé mosty a odpočívky se ještě budou opravovat, zdůraznilo ministerstvo. Podle ŘSD zpráva obsahuje polopravdy a nepřesnosti.
Kontroloři konstatovali, že ve špatném či velmi špatném stavu zůstává na 160,8 kilometru dlouhém úseku mezi Mirošovicemi a Kývalkou devět mostů, mezi nimi Šmejkalka u Senohrab, a tři nadjezdy.
Přetížené kamiony nikdo neřeší
„Ačkoliv cílem modernizace bylo kromě zvýšení bezpečnosti provozu i zvýšení komfortu uživatelů dálnice, nekvalitní stavební práce a problematické odstraňování některých závad komfort jízdy naopak snižují. Vozovku výrazně poškozují a její životnost zkracují i časté jízdy přetížených vozidel,“ uvedl NKÚ.

Nadjezd u Hrusic
„V březnu a dubnu 2022 bylo jedinou pořízenou vysokorychlostní váhou na dálnici D1 zjištěno 17 216 případů porušení hmotnostních limitů vozidel. V dalších měsících byla váha nefunkční,“ konstatoval NKÚ s tím, že správní úřad do doby dokončení kontroly dostal jen 448 podnětů k zahájení řízení o přestupku.
Na D1 před Prahou se začal opravovat další úsek

Podle kontrolorů je dokumentace ŘSD týkající se zjištění a řešení závad neúplná až chaotická, obsahující rozpory a nejasnosti.
NKÚ prověřoval období od roku 2016 do listopadu 2022, přičemž připomněl, že průběh šetření negativně ovlivnil hackerský útok na informační systémy ŘSD, kvůli němuž byly některé informace nedostupné.

Olámané hrany cementobetonových desek
Účet za hackerský útok na ŘSD: 30 milionů korun
