Hlavní obsah

Nizozemskému řetězci Ahold Delhaize ve čtvrtletí klesl zisk o desetinu

2:26
2:26

Poslechněte si tento článek

Nizozemské společnosti Ahold Delhaize, která v České republice provozuje obchody Albert, klesl ve čtvrtém čtvrtletí provozní zisk o deset procent na 607 milionů eur (15,2 miliardy Kč). Hospodaření negativně ovlivnily mimořádné náklady související s penzijním plánem a uzavírání prodejen Stop & Shop. Tržby naopak byly lepší, než se čekalo, zejména díky dobrým výsledkům v Evropě a oživení objemu prodeje v USA. Firma to ve středu oznámila v tiskové zprávě.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Tržby se zvýšily o jedno procento na 23,28 miliardy eur a mírně překonaly odhady analytiků, kteří čekali tržby 23,21 miliardy eur. Při konstantních směnných kurzech tržby vzrostly o 0,6 procenta. Prodej přes internet při konstantních směnných kurzech stoupl o 5,8 procenta.

Tržby ve Spojených státech se při konstantních kurzech snížily o 0,6 procenta, v Evropě naopak o 2,4 procenta vzrostly.

Generální ředitel Frans Muller označil čtvrtletní výsledky firmy za slibné a upozornil, že se podařilo zvýšit tržby navzdory prodeji amerického řetězce FreshDirect, uzavření prodejen Stop & Shop a ukončení prodeje tabáku v Nizozemsku. V Evropě se firmě podařilo zvýšit podíl na trhu na 37,7 procenta.

V letošním roce Ahold očekává základní provozní marži kolem čtyř procent, což by bylo na stejné úrovni jako loni. Díky programu úspor nákladů plánuje ušetřit 1,25 miliardy eur.

Společnost Ahold vlastní maloobchodní řetězce Albert Heijn, Delhaize, Giant, Food Lion či Hannaford. Na český trh firma vstoupila v roce 1990, v roce 2016 se Ahold sloučil s belgickou maloobchodní společností Delhaize, která provozovala obchody Delvita.

Podnik na svém webu uvádí, že po celé České republice pod značkou Albert provozuje více než 300 hypermarketů a supermarketů. Albert v Česku zaměstnává zhruba 20 000 lidí a patří k největším soukromým zaměstnavatelům v zemi.

Německé řetězce jsou v Česku ziskovější než doma, Češi si rádi připlatí za pocit značkového zboží

Ekonomika

Výběr článků

Načítám