Článek
Společnost se potýká se zostřující se konkurencí v Německu v důsledku převzetí Air Berlin společností Lufthansa, a také s tlakem vyplývajícím ze stále odkládaného odchodu Velké Británie z Evropské unie (EU). Obavy z brexitu totiž vedou k poklesu spotřebitelské důvěry a chuti lidí utrácet.
Cena letenek podle Ryanairu v prvním čtvrtletí klesla v průměru o šest procent. Tento propad příjmů však společnost přinejmenším částečně vyrovnala zvýšením poplatků, například za zavazadla nebo občerstvení na palubě, které vzrostly o 14 procent.
Ryanair za nové poplatky za příruční zavazadla dokonce v únoru dostal pokutu od italského regulátora. Italové dospěli k závěru, že Ryanair klienty neinformoval o skutečné ceně zavazadel, a tím klamal spotřebitele. Proto společnosti vyměřili pokutu ve výši tří milionů eur (76,75 milionu korun).