Článek
Billboardy se objevily ve Spojených státech, ale příliš dlouho se zde neohřály. Mnozí lidé si totiž na sociálních sítích jako Facebook či Twitter rozhořčeně stěžovali, že reklama je rasistická a uráží černoškou kulturu a životní styl jako takový.
Kritici si vyobrazení na reklamě vysvětlují tak, že pokud je člověk černý a má svůj styl, který se vymyká běžnému pojetí „upraveného“ jedince, je snad něco horšího, podřadnějšího?
Mnoho vzkazů se týkalo i černošské zpěvačky Rihanny. Ta je totiž hlavní tváří Nivey a lidé ji nabádali, aby kvůli tomu vypověděla se společností smlouvu.
Firma okamžitě argumentovala, že v žádném případě nejde o rasistický podtext, a ve čtvrtek reklamu s omluvou stáhla. „Nikdy nebylo naším záměrem někoho urazit, za celou věc se velmi omlouváme. Reklamu už nebudeme v žádném případě používat. Lidská rozmanitost a rovné příležitosti jsou klíčové hodnoty pro naši společnost,“ kaje se Nivea v prohlášení.