Článek
Tržby společnosti ve čtvrtletí končícím v březnu stouply o deset procent na 2,35 biliónu jenů. Provozní zisk se zvýšil o sedm procent na 89 miliard jenů. Překonal tak očekávání analytiků, kteří jej podle agentury Reuters odhadovali na 79 miliard jenů.
Ničivé zemětřesení v březnu poškodilo továrny na výrobu automobilových součástek v severovýchodní části Japonska. Nedostatek součástek pak spolu s výpadky elektřiny přiměl všechny japonské automobilky k přerušení či omezení produkce v domácích montážních továrnách. Problémy s dodávkami japonských součástek se projevily také v zahraničí.
"Normální" výroba na podzim
Generální ředitel Carlos Ghosn předpověděl, že výroba v továrnách Nissanu, jinak japonské dvojky hned za Toyotou, se do října vrátí na úrovně z období před zemětřesením. Firma se poté bude snažit nahradit ztracenou produkci.
Naopak Toyotě se od letošního ledna do března propadl provozní zisk o 52 procent. Stejně jako Nissan podle Reuters sdělila, že nebude zveřejňovat zatím další výhledy, protože nedokáže stále odhadnout dopad březnového zemětřesení.