Článek
Nissan také snížil své předpovědi provozního zisku pro rok 2024 o 70 procent. Za tento rok snížila automobilka výhled již podruhé.
Akcie Nissanu v pátek ráno v Tokiu klesly o více než šest procent.
Problémy na vlastní kůži pocítí i generální ředitel automobilky Makoto Učida, jemuž klesne plat na polovinu. Snížení platů čeká i management firmy.
Volkswagen se potácí nad propastí. Čísla zachraňuje Škoda Auto
Propouštění kvůli chabým prodejům v poslední době hlásí i další automobilky či dodavatelské firmy. Ve čtvrtek třeba ohlásila německá Audi, že se zbaví asi patnácti procent zaměstnanců. To znamená jen v Německu kolem 4500 lidí.
Problém Nissanu v Číně souvisí s rostoucí konkurencí v zemi, která vedla k poklesu cen. Mnoho zahraničních výrobců tam bojuje s místními firmami, jako je BYD. Čína se stala největším světovým producentem elektromobilů.
„Nissan, stejně jako mnoho dalších japonských výrobců automobilů, přišel na trh s elektrifikovanými vozy v Číně velmi pomalu, což se odráží v jeho výsledcích,“ uvedl Mark Rainford, komentátor automobilového průmyslu působící v Číně.
Ve Spojených státech zase ke snížení prodejů nových vozů přispívají inflace a vysoké úrokové sazby.