Hlavní obsah

Kim Kardashian má zachránit upadající Nike

2:49
2:49

Poslechněte si tento článek

Americký výrobce sportovního oblečení Nike prožívá byznysově těžké období. Pokles tržeb i akcií, které za poslední rok odepsaly více než čtvrtinu své hodnoty, si žádá nové nápady. I proto byl v závěru loňského roku do čela společnosti dosazen nový generální ředitel Elliott Hill. Pod jeho vedením se nyní Nike vytasil s nečekaným partnerstvím. V úterý firma oznámila, že spolupracuje s modelkou Kim Kardashian na nové značce s názvem NikeSkims.

Foto: Evan Agostini, ČTK/AP

Americká modelka a podnikatelka Kim Kardashian

Článek

Připravovaná kolekce je založena na oblíbené řadě tvarovacího spodního prádla a oblečení společnosti Skims, kterou Kardashian v roce 2019 spoluzaložila.

„Nová značka nastaví nový standard v globálním odvětví fitness a aktivního oblečení s rozsáhlou řadou tréninkového oblečení, obuvi a doplňků,“ uvádí Nike v tiskové zprávě.

NikeSkims se nejprve představí na domácím trhu ve Spojených státech letos na jaře. Dostupná bude online a ve vybraných maloobchodních lokalitách. Celosvětové uvedení na trh by pak mohlo následovat v roce 2026, uvedl server CNN.

Předražené kecky Nike už neletí. Tržby i akcie firmy klesají

Ekonomika

Spolupráce s externí společností je pro Nike novinkou. Slavná značka se dosud spoléhala hlavně na partnerství s populárními sportovci, kterým vytvářela designově speciální oblečení.

„Teoreticky by Nike měl mít všechny dovednosti potřebné k tomu, aby řídil svou vlastní značku v oblasti dámského oblečení, ale realita je taková, že firma ztratila část své schopnosti vyprávět příběhy, inovovat a ohromovat spotřebitele. Partnerství se Skims některé z těchto slabin napravuje,“ řekl CNN Neil Saunders, maloobchodní analytik a výkonný ředitel společnosti GlobalData Retail.

Skims je velkým finančním úspěchem 44leté Kardashian. Jedná se o mladou soukromou společnost, jež byla v červenci 2023 oceněna na čtyři miliardy dolarů. Značka se zaměřuje na oblečení pro každodenní nošení pro ženy i muže. Na loňské letní olympiádě v Paříži spolupracovala s reprezentanty USA.

Naopak Nike čelí v posledních letech silné konkurenci, a to zejména na poli sportovní obuvi, kde se objevili noví hráči jako například On nebo Hoka nabízející levnější, avšak kvalitativně srovnatelné produkty. To se promítá i do hospodaření Nike. V loňském posledním čtvrtletí klesly firmě tržby meziročně o osm procent.

Po zprávě o spolupráci s Kardashian akcie firmy v úterý posílily o 6,2 procenta.

Před dvěma lety Adidas přetáhl Pumě generálního ředitele. Od té doby odvěkého rivala drtí

Ekonomika

Výběr článků

Načítám