Článek
Od úterý byl spuštěn zkušební provoz. Zatímco v pražských restauracích byste na účtence speciální číslo od finančního úřadu těžko hledali, v Kostelci nad Černými Lesy jsou s novými pravidly už sžití.
„Začal jsem, abych věděl, co to přinese, abych viděl, jak se s tím vypořádají zaměstnanci, hosti, jak dlouho budeme čekat na účtenku,“ vysvětluje Sivek, který je zároveň předsedou Asociace cestovních kanceláří ČR. Z nového systému je nadšený.
„Jsem přesvědčený, že je to potřeba, čekal jsem řadu let na nějakou normu. Ne všichni se totiž chovají tak, jak by se chovat měli,“ míní Sivek, který s provozem začal v kavárně Modré dveře, kde zaměstnává lidi s psychickými obtížemi, s duševním onemocněním nebo mentálním handicapem.
„Chtěli jsme zjistit, jak to zvládnou pacienti střediska Modré dveře, kteří mají mentální handicap, a skutečně s tím nemá nikdo žádný problém. Díky evidenci tržeb se vůbec nic nezměnilo,“ tvrdí Sivek s tím, že na EET má napojeny všechny své provozovny už přes dvacet dní. Podle něj pro obchodníky, kteří chtějí evidovat tržby a přiznávat všechny příjmy, na novém systému není nic složitého.
Související téma:
Živnostníci a maloobchodníci se ale proti EET bouří a kritizují ho. Mají obavy z toho, že na sebe po zavedení EET upozorní finanční správu tím, že vykáží oproti předchozím rokům nápadně vyšší tržby.