Článek
Pojem "čerstvý" tak budou moci nést jen chléb a pečivo, jejichž výroba nebyla před dokončením přerušena zmrazením nebo jinou technologickou úpravou vedoucí k prodloužení trvanlivosti a které je nabízeno k prodeji nejpozději do 24 hodin po upečení.
Především obchodní řetězce často prodávané pečivo rozpékají ze zmrazených výrobků nebo dopékají ze zamrazených polotovarů, značit to však nemusejí. Nyní bude muset být toto pečivo označeno údajem "rozpečeno". Obchodníci již dříve návrh vyhlášky, která vznikla ve spolupráci s Potravinářskou komorou a Podnikatelským svazem pekařů a cukrářů, kritizovali.
Vyhláška se nezdá obchodníkům
Podle dřívějšího vyjádření Svazu obchodu a cestovního ruchu nový předpis zkomplikuje orientaci spotřebitelů i život obchodníků. Navíc prý poškodí tuzemské výrobce, kteří dodávají obchodům zhruba tři čtvrtiny rozpékaného pečiva prodávaného v Česku.
Jedním z argumentů iniciátorů vyhlášky byly rostoucí dovozy pečiva k rozpékání ze zahraničí, hlavně z Polska a Francie. Obchodníci však tvrdí, že tento stav se v posledních letech změnil a zhruba 75 procent polotovarů nyní dodávají maloobchodu domácí výrobci, například firmy ProFrost, Nowaco, Vamix či United Bakeries.