Článek
Pošta předpokládá, že by si výroba dodávek na sebe vydělala po prodání 2500 kusů. To stojí v ostrém kontrastu s výrobci jako Tesla nebo General Motors, kteří v oblasti elektromobilů prodělávají navzdory vládním pobídkám.
Dodávka je charakteristická svým spartánským vybavením – nemá sedadlo pro spolujezdce, nenajdete v ní klimatizaci ani rádio a dosahuje maximální rychlosti 80 kilometrů za hodinu.
Náklady na provoz a údržbu vozidla jsou podle odhadu německého Institutu pro automobilový průmysl (IFA) zhruba o 35 procent nižší než u srovnatelných automobilů se spalovacími motory.
Až patnáct tisíc elektrododávek ročně
Úspěšný projekt StreetScooter dělá vrásky na čele šéfovi Volkswagenu Matthiasi Müllerovi. „Z mého pohledu je to extrémně nepříjemné. Ptám se sám sebe, proč na tom Deutsche Post nepracovala s námi,“ vyjádřil se o projektu StreetScooter s tím, že se budou dále snažit poštu přesvědčit. [celá zpráva]
Deutsche Post chce počínaje letoškem vyrábět 10 tisíc StreetScooterů ročně. Tím by se dodávka stala jedničkou na evropském elektromobilovém trhu. Zájem o elektrickou dodávku německé pošty je podle vedení podniku již v tuto chvíli veliký. V případě potřeby pošta nevylučuje, že by zvýšila odbyt na 15 tisíc dodávek ročně.
Jak již dříve informovaly Novinky, čistě elektrické vozy na baterie stále tvoří méně než procento prodejů nových vozů v EU. Volkswagen oznámil, že v roce 2020 uvede na trh dostupný elektromobil s dlouhým dojezdem. Cílem automobilky je mít do roku 2025 čtvrtinu aut poháněných bateriemi. [celá zpráva]