Článek
Řetězec se rozhodl, že neprodleně přistoupí ke změně designu obalů. Lidl to ve středu sdělil na dotaz agentury epd.
„Je nám líto, pokud jsme balením výrobků privátní značky Eridanous vyvolali nevoli našich zákazníků,“ uvedl dále řetězec. „Nikdy nebylo a nikdy ani nebude naším záměrem vyjadřovat našimi produkty nebo jejich obaly ideologické pozice,“ zdůraznil německý Lidl. Navázal tak na úterní omluvu. [celá zpráva]
Český Lidl poslal reakce na německou centrálu
Mluvčí českého Lidlu Zuzana Holá v pondělí uvedla, že reakce a komentáře českých zákazníků bere společnost velmi vážně a předá je na německou centrálu. „Jsme českou společností, a proto považujeme za důležité kromě naší omluvy zdůraznit, že při všech našich obchodních činnostech jsme vždy ctili a respektovali české historické dědictví, tradice, kulturu i náboženskou identitu, a takto se budeme chovat i nadále,“ dodala Holá. [celá zpráva]
Lidl obaly bez křížů používal dlouhodobě. Pobouření vyvolal v Belgii, kde na vymazané kříže poprvé upozornili. Na internetu lze dohledat leták z roku 2013, na němž ještě kříže vyretušovány nejsou. „Motiv řecké scenérie v aktuální podobě používáme od roku 2014,” potvrdila mluvčí českého Lidlu.
Zpráva vzbudila pohoršení i u některých českých politiků. Třeba ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) považuje postup řetězce za pokrytecký. Na Lidl se rozzlobil i kardinál Dominik Duka. [celá zpráva]