Článek
Ve videu dráhy vysvětlují, jak se zmodernizuje stávající část ze saské metropole do Heidenau, kde vlaky vjedou do krušnohorského tunelu, i navazující úsek s vyústěním na české straně.
V tuzemsku zatím není vyjasněné ani trasování, proti němuž se v navržené podobě vyslovuje Sdružení obcí a spolků Koridor D8.
U 30kilometrového tunelu, který by měl být nejdelší v Německu, je vyobrazena i záchranná štola pro případ, že bude nutné vlaky pod zemí zastavit. V takovém případě může být transport cestujících zpět na povrch zajištěn autobusy.
Železniční experti podle deníku Dresdner Neueste Nachrichten předpokládají, že stavební práce začnou nejdříve v roce 2032. Výstavba nového spojení Drážďan s Ústím nad Labem potrvá asi 12 let.
Terminál vysokorychlostní trati pod Řípem. Železnice ukázaly, jak by mohl vypadat
Na české straně je plánovaná vysokorychlostní trať rozdělena na úseky VRT Podřipsko s terminálem v Roudnici nad Labem, VRT Středohorský tunel pod Českým středohořím a VRT Krušnohorský tunel s terminálem v Ústí nad Labem.
Cesta z hlavního města České republiky do saské metropole se po dokončení celé tratě zkrátí ze současných 2,5 hodiny na jednu hodinu. Do Ústí nad Labem pojede vlak z Prahy asi 30 minut. Vysokorychlostní jednotky by mohly na trati jezdit až rychlostí 320 kilometrů za hodinu, vlaky tažené lokomotivou až 230 kilometrů v hodině, uvádí Správa železnic.