Hlavní obsah

Němci ukázali vizualizaci vysokorychlostní trati do Drážďan, nechybí ani tunel pod Krušnými horami

2:04
2:04

Poslechněte si tento článek

Společnost Deutsche Bahn zveřejnila vizualizaci německé části vysokorychlostní tratě, která by v budoucnu měla spojit Prahu a saskou metropoli Drážďany. Video ukazuje i plánovaný tunel pod masivem Krušných hor, který by měl na české straně ústit u Chabařovic.

Vizualizace nové trati DBVideo: Deutsche Bahn

Článek

Ve videu dráhy vysvětlují, jak se zmodernizuje stávající část ze saské metropole do Heidenau, kde vlaky vjedou do krušnohorského tunelu, i navazující úsek s vyústěním na české straně.

V tuzemsku zatím není vyjasněné ani trasování, proti němuž se v navržené podobě vyslovuje Sdružení obcí a spolků Koridor D8.

U 30kilometrového tunelu, který by měl být nejdelší v Německu, je vyobrazena i záchranná štola pro případ, že bude nutné vlaky pod zemí zastavit. V takovém případě může být transport cestujících zpět na povrch zajištěn autobusy.

Železniční experti podle deníku Dresdner Neueste Nachrichten předpokládají, že stavební práce začnou nejdříve v roce 2032. Výstavba nového spojení Drážďan s Ústím nad Labem potrvá asi 12 let.

Terminál vysokorychlostní trati pod Řípem. Železnice ukázaly, jak by mohl vypadat

Domácí

Na české straně je plánovaná vysokorychlostní trať rozdělena na úseky VRT Podřipsko s terminálem v Roudnici nad Labem, VRT Středohorský tunel pod Českým středohořím a  VRT Krušnohorský tunel s terminálem v Ústí nad Labem.

Cesta z hlavního města České republiky do saské metropole se po dokončení celé tratě zkrátí ze současných 2,5 hodiny na jednu hodinu. Do Ústí nad Labem pojede vlak z Prahy asi 30 minut. Vysokorychlostní jednotky by mohly na trati jezdit až rychlostí 320 kilometrů za hodinu, vlaky tažené lokomotivou až 230 kilometrů v hodině, uvádí Správa železnic.

Z Berlína vyjel první vlak na přímé vysokorychlostní lince do Paříže. Dorazí tam za osm hodin

Ekonomika

Výběr článků

Načítám