Hlavní obsah

Němci ukázali vizualizaci vysokorychlostní trati do Drážďan, nechybí ani tunel pod Krušnými horami

2:04
2:04

Poslechněte si tento článek

Společnost Deutsche Bahn zveřejnila vizualizaci německé části vysokorychlostní tratě, která by v budoucnu měla spojit Prahu a saskou metropoli Drážďany. Video ukazuje i plánovaný tunel pod masivem Krušných hor, který by měl na české straně ústit u Chabařovic.

Vizualizace nové trati DBVideo: Deutsche Bahn

Článek

Ve videu dráhy vysvětlují, jak se zmodernizuje stávající část ze saské metropole do Heidenau, kde vlaky vjedou do krušnohorského tunelu, i navazující úsek s vyústěním na české straně.

V tuzemsku zatím není vyjasněné ani trasování, proti němuž se v navržené podobě vyslovuje Sdružení obcí a spolků Koridor D8.

U 30kilometrového tunelu, který by měl být nejdelší v Německu, je vyobrazena i záchranná štola pro případ, že bude nutné vlaky pod zemí zastavit. V takovém případě může být transport cestujících zpět na povrch zajištěn autobusy.

Železniční experti podle deníku Dresdner Neueste Nachrichten předpokládají, že stavební práce začnou nejdříve v roce 2032. Výstavba nového spojení Drážďan s Ústím nad Labem potrvá asi 12 let.

Na české straně je plánovaná vysokorychlostní trať rozdělena na úseky VRT Podřipsko s terminálem v Roudnici nad Labem, VRT Středohorský tunel pod Českým středohořím a  VRT Krušnohorský tunel s terminálem v Ústí nad Labem.

Cesta z hlavního města České republiky do saské metropole se po dokončení celé tratě zkrátí ze současných 2,5 hodiny na jednu hodinu. Do Ústí nad Labem pojede vlak z Prahy asi 30 minut. Vysokorychlostní jednotky by mohly na trati jezdit až rychlostí 320 kilometrů za hodinu, vlaky tažené lokomotivou až 230 kilometrů v hodině, uvádí Správa železnic.

Výběr článků

Načítám