Hlavní obsah

Němci chtěli jednosměrný Cínovec, teď žádají poplatky

Právo, Jiří Novotný

Počet projíždějících kamiónů se od 15. března sníží o polovinu na hraničním přechodu Cínovec a v přilehlých obcích. Umožnila to česko-německá dohoda o změně režimu v provozu nákladních vozidel. Ministra dopravy Milana Šimonovského ale zaskočilo, že Němci budou požadovat za výjimky pro průjezd českých kamiónů na svém území poplatek nejméně 25 eur.

Článek

"Saské ministerstvo dopravy nám teď oznámilo, že se mu nepodařilo přesvědčit místní orgány, aby výjimka byla celoplošná. Naši dopravci tedy o ni budou muset žádat, a platit za to nejméně 25 eur. To je špatná zpráva a Šimonovský proti tomu bude ostře protestovat," řekl včera novinářům náměstek ministra dopravy Jiří Kubínek.

Výjimka pouze pro Ústecký kraj

Výjimku budou na základě žádosti dostávat pouze nákladní vozidla s registrační značkou Ústeckého kraje. O tom, že za žádost budou Němci vybírat poplatek, ale nepadlo při česko-německých jednáních ani slovo. Ministerstvo dopravy se o něm dozvědělo až v pátek ráno z faxu, který přišel od saského ministerstva dopravy.

"Poplatek je nehoráznost. Vypravíme se proto v příštím týdnu do Drážďan, abychom dosáhli jeho zrušení," prohlásil Kubínek.

A jak tedy bude od 15. března nový hraniční režim v Cínovci vypadat? Kamióny přijíždějící do ČR z Německa nebudou smět od tohoto data přes něj jezdit, ale budou muset použít hraničních přechodů Rumburk a Vojtanov. Průjezd kamiónů přes Cínovec z Česka do SRN nijak omezen nebude.

Kamióny, které přijedou do ČR přes hraniční přechod Rumburk, budou za Českou Lípou navedeny dopravním značením na mladoboleslavskou rychlostní komunikaci R 10.

Němci staví přivaděč

Hlavním důvodem zmíněných opatření jsou stavební úpravy na německé silnici B 170. "Kvůli stavebním pracím nás německá strana požádala, aby přes B 170 byl až do konce letošního roku omezen příjezd nákladních vozidel o hmotnosti nad 12 tun z ČR přes Cínovec. Přivítali jsme to, protože nám to umožní omezit kamiónovou dopravu i na silnici I/8, která je přetížena. Vždyť po ní jezdí 2500 kamiónů denně, a po 15. březnu by se to mělo snížit na polovinu," informoval Kubínek.

Na dotaz Práva, zda jde v Cínovci o trvalé opatření, Kubínek odpověděl: "Je jenom dočasné. Zrušeno by mělo být 1. ledna 2007." V prosinci totiž stavbaři dokončí 23,4 kilometru dlouhý úsek D 8 z Ústí nad Labem na hraniční přechod Petrovice, kde se dálnice D 8 mostem spojí s německou A 17, budovanou od Drážďan. A po této magistrále by pak měla jezdit většina kamiónů.

Související témata:

Výběr článků

Načítám