Hlavní obsah

Nekrachujeme, přiznal šéf Brašnářství Tlustý a spol. Chtěl jen víc zakázek

Tvrdili, že jsou jen krůček od insolvence, a burcovali své zákazníky, aby je v tom nenechali a pomohli jim odvrátit pád novými objednávkami. Známý výrobce koženého zboží Brašnářství Tlustý a spol. z pražských Vršovic tím ve středu vyvolal masivní vlnu zájmu, až jeho e-shop takový nápor nevydržel. Dnes ale majitel Ivan Petrův Novinkám přiznal, že to se slovy o insolvenci přehnal.

Foto: brasnarstvitlusty.cz

Majitel firmy Brašnářství Tlustý a spol. Ivan Petrův

Článek

„Tohle se nepíše lehce. Visí nad námi krach. Reálný, opravdový krach. Je to kritické. Máme nyní pár dnů, než na nás dopadne Damoklův meč. Obstavení účtů. Insolvence. Konec,“ napsal ve středu na sociálních sítích Petrův.

„Všechny, kdo jste si od nás koupili něco, co vám slouží roky, prosíme a vyzýváme: Kupte si dnes něco pěkného. Dnes, ne zítra. Každá koruna pomůže,“ dodával.

Dnes ale Petrův své vyjádření výrazně mírnil. „Možná jsem použil expresivní slova. Nebylo to oficiální stanovisko, byl to lidský apel na naše zákazníky, aby nám dali ve slabé měsíce více práce,“ řekl Novinkám.

„Promítnul jsem do toho obavy, které každého podnikatele v podobné situaci straší, že když je slabé období, tak je k tomu, aby se firma ocitla v existenčních problémech, velmi blízko,“ vysvětlil.

Přiznal tím, že použil marketingový tah, aby firmě pomohl, protože má méně zakázek. „Nikdo nekrachuje. Jen potřebujeme práci, jinak ten krach přijde. Kdo podniká, tak dobře ví, jak málo někdy schází,“ komentoval podnik obavy jednoho ze zákazníků na Facebooku.

Foto: Novinky

Facebook

Brašnářství Tlustý a spol. dělí dny od insolvence, zákazníky prosí o nákup zboží

Ekonomika

Obrovský zájem vyřadil servery

Snad ani Petrův nečekal, v jaké míře bude jeho veřejná prosba vyslyšena. Chvíli poté, co ji vyslal do světa, zaznamenal e-shop firmy stovky objednávek. Zákazníci na sociálních sítích nešetřili ani slovy podpory.

Ještě dopoledne byl server brašnářství počtem objednávek tak přetížen, že ho to vyřadilo z provozu.

„Byli jsme zaskočeni velmi pozitivní reakcí z celého Česka. Vzhledem k zájmu nám spadly servery, a tak ještě nemáme zpracováno, kolik objednávek prošlo. Očekáváme, že to při takovémto zájmu budou řádově stovky,“ svěřil se Novinkám Petrův.

Zájem lidí o pásky, peněženky a další zboží od firmy z Vršovic trvá a lidé objednávají i ve čtvrtek.

„Doufám, že to na záchranu firmy stačit bude. Nemáme potřebu obrovských tržeb. Ve slabém období je problém cash-flow u malých firem, které od covidu nemají na rozdíl od velkých nadnárodních firem rezervy,“ doplnil Petrův.

Přitom ale ještě v dubnu časopisu Forbes tvrdil, že letos očekává růst tržeb o pětinu, a dokonce naznačil, že by rád s firmou expandoval v podobě franšíz do západní Evropě. Teď je prý ale firma v problémech.

Nejistota zákazníků

Kromě stovek pozitivních komentářů a osobních zkušeností s výrobky brašnářství se ale pod příspěvky firmy na sociálních sítích začaly množit i stížnosti zákazníků, kteří si v posledních měsících v brašnářství něco objednali. Někteří údajně na zaplacené výrobky čekají už měsíce a nikdo se s nimi o tom nebaví.

Obavu o to, za jak dlouho a zda vůbec své objednávky uvidí, jich nyní začalo projevovat více. Podle Petrůva jsou ale lidé dnes zvyklí, že všechno zboží dostanou druhý den, a trochu zapomínají na to, že jsou i firmy, které věci vyrábějí na zakázku jako právě jeho podnik.

„Nemůžeme zboží hned vybalit ze skladu a odeslat. Zákazníci jsou pak překvapeni z dlouhých dodacích lhůt, které se řídí kapacitou našich lidí a množstvím kvalifikovaných řemeslníků, kterých je méně a méně,“ postěžoval si.

Petrův slibuje, že všem zákazníkům objednané zboží dodá. „Pevně věřím, že všechny závazky budeme schopni splnit a krizí dobře projdeme. Rozhodně neplánujeme zbankrotovat,“ dodal Petrův.

Výběr článků

Načítám