Hlavní obsah

Nejvíce si lidé stěžují na nekvalitní obuv a elektroniku

PARDUBICE

Čeští spotřebitelé si nejčastěji stěžují na zakoupenou nekvalitní obuv, elektroniku, oděvy a mobilní telefony. Vyplývá to ze statistiky, kterou v úterý zveřejnilo Sdružení na obranu spotřebitelů České republiky. Ze služeb jsou nejhůře hodnoceny telekomunikace, služby spojené s bydlením, dodávkami a placením energií, stavební služby, opravny a cestování.

Foto: internet

Tržnice v ČR jsou plné padělaného zboží.

Článek

V letošním roce podle SOS počet stížností opět vzroste. Sdružení totiž letos za první pololetí již zaregistrovalo asi 4000 stížností, když loni za celý rok jich obdrželo 6100. "Naprostá většina se týkala reklamací, což se dá vysvětlit i tím, že po novele občanského zákoníku vzniklo mnoho nejasností," zdůraznili zástupci SOS.

Například s obuví nebyla spokojena skoro pětina stěžovatelů, s telekomunikacemi došla trpělivost bezmála polovině podání ve službách.

Spotřebitelé mohou svůj problém prostřednictvím SOS konzultovat již v osmi krajích České republiky nebo prostřednictvím internetu. Novou poradnu sdružení otevře 10. září v Chrudimi. V poradnách lze získat základní informace o právech spotřebitele. "Není však v jejich možnostech zastoupit spotřebitele či účinně zasáhnout do řešení konkrétního spotřebitelského problému," uzavřelo SOS.

Související témata:

Výběr článků

Načítám