Článek
Vozy ForCity Smart 38T si objednal německý dopravce Rhein-Neckar-Verkehr, první se před pár dny představil v Mannheimu. Škodovka ale dodá i kratší verze.
„Pro německého zákazníka vyrábíme celkem sto čtrnáct tramvají ve třech různých délkách – třicet, čtyřicet a šedesát metrů,“ sdělil Novinkám Jan Švehla, tiskový mluvčí Škody Group. Nejdelších vozů má být dvanáct, nejkratších pětašedesát, výrobce je dodá do konce roku 2026.
„Technickou zajímavostí je, že čtyřiceti- i šedesátimetrovou tramvaj lze rozpojit na poloviny – je to kvůli údržbě a snadnější manipulaci v depu,“ upozornil Švehla. „Navíc lze jednotlivé poloviny kombinovat, takže může vzniknout také padesátimetrová tramvaj. Výhodou pro zákazníka je tak i modularita,“ vysvětlil.
Škodovácké vozy vyráběné ve finském závodu Transtech budou zajišťovat hromadnou dopravu nejen v Mannheimu, ale i v nedalekém Ludwigshafenu a Heidelbergu, tedy ve třech spolkových zemích.
Budou jezdit i meziměsto
„Budou jezdit rovněž na meziměstských tratích. Musí tak splnit částečně i homologace pro vlak,“ poznamenal Švehla. Cestující začnou přepravovat zřejmě příští rok, po získání příslušných povolení.
Škodovka zvítězila v německém tendru před šesti lety. Tehdy oznámila, že celková hodnota základní dodávky osmdesáti tramvají bude dosahovat téměř sedmi miliard korun. Součástí kontraktu však byla i opce na dalších 34 vozidel.