Článek
Vozy ForCity Smart 38T si objednal německý dopravce Rhein-Neckar-Verkehr, první se před pár dny představil v Mannheimu. Škodovka ale dodá i kratší verze.
„Pro německého zákazníka vyrábíme celkem sto čtrnáct tramvají ve třech různých délkách – třicet, čtyřicet a šedesát metrů,“ sdělil Novinkám Jan Švehla, tiskový mluvčí Škody Group. Nejdelších vozů má být dvanáct, nejkratších pětašedesát, výrobce je dodá do konce roku 2026.

Obří tramvaj měří bezmála šedesát metrů.
„Technickou zajímavostí je, že čtyřiceti- i šedesátimetrovou tramvaj lze rozpojit na poloviny – je to kvůli údržbě a snadnější manipulaci v depu,“ upozornil Švehla. „Navíc lze jednotlivé poloviny kombinovat, takže může vzniknout také padesátimetrová tramvaj. Výhodou pro zákazníka je tak i modularita,“ vysvětlil.

Vůz se vyráběl ve finském závodu Transtech.
Škodovácké vozy vyráběné ve finském závodu Transtech budou zajišťovat hromadnou dopravu nejen v Mannheimu, ale i v nedalekém Ludwigshafenu a Heidelbergu, tedy ve třech spolkových zemích.
Budou jezdit i meziměsto
„Budou jezdit rovněž na meziměstských tratích. Musí tak splnit částečně i homologace pro vlak,“ poznamenal Švehla. Cestující začnou přepravovat zřejmě příští rok, po získání příslušných povolení.

Tramvaj už stojí v mannheimském depu.
Škodovka zvítězila v německém tendru před šesti lety. Tehdy oznámila, že celková hodnota základní dodávky osmdesáti tramvají bude dosahovat téměř sedmi miliard korun. Součástí kontraktu však byla i opce na dalších 34 vozidel.
Na trasu vyrazil nejdelší trolejbus v Česku
