Článek
„Rok 2010 byl pro společnosti ve spotřebním sektoru silným rokem i přes pokračující volatilitu trhů, způsobenou dluhovou krizí eurozóny, pokračujícími problémy na trhu s bydlením v USA a poklesem v Číně,“ uvedl Ira Kalish, ředitel oddělení spotřebitelského průmyslu v Deloitte Research ve Spojených státech.
Podle zprávy se v roce 2010 zvýšily průměrné tržby předních 250 společností na 11,3 miliardy dolarů oproti 10,3 miliardám dolarů v roce 2009. Mezi sektory s nejlepšími výsledky patřil módní a pneumatikářský průmysl.
Výhled zůstává slibný
„Přední světové společnosti budou nadále vyhledávat globální příležitosti pro růst a provádět inovace obchodních modelů, aby získali zákazníky, spotřebitele a kupující. Budou tak zároveň vytvářet efektivnější způsoby řízení nejistoty,“ dodal Lawrence Hutter, vedoucí skupiny pro spotřebitelský průmysl ve společnosti Deloitte.
Přestože bude ekonomické prostředí v roce 2012 složité, dlouhodobý globální výhled zůstává podle Kalishe slibný. Zejména přední nové trhy, jako je Indie, Brazílie, Turecko, Indonésie, andský region v Jižní Americe a velká část subsaharské Afriky, nabízejí společnostem ve spotřebním průmyslu možnost silnějšího růstu a nové příležitosti.
Deset největších společností ve spotřebním průmyslu na světě podle tržeb | |||
---|---|---|---|
společnost | země původu | tržby za rok 2010 (v miliónech dolarů) | růst tržeb ve finančním roce 2010 (v procentech) |
Samsung Electronics | Jižní Korea | 134 528 | 11,2 |
Nestle | Švýcarsko | 105 492 | 2,0 |
Panasonic | Japonsko | 101 704 | 17,2 |
Procter & Gamble | USA | 82 559 | 4,6 |
Sony | Japonsko | 73 761 | 0,2 |
Apple | USA | 65 225 | 52,0 |
Unilever | Nizozemsko a Velká Británie | 58 775 | 11,1 |
PepsiCo | USA | 57 838 | 33,8 |
Nokia | Finsko | 56 364 | 3,6 |
Kraft Foods | USA | 49 207 | 21,8 |
Zdroj: Deloitte |