Článek
Výkonný ředitel GM Rick Wager řekl, že rok 2005 byl pro automobilku nejtěžší v historii, a to hlavně proto, že GM neuspěla na severoamerickém trhu.
Na evropském trhu byla automobilka ve ztrátě už v roce 2004, ale v roce 2005 svoji ztrátu v Evropě snížila z 742 miliónů dolarů na 375 miliónů dolarů.
Paradoxní je, že automobilka prodala loni nejvíce automobilů od roku 1978, na celém světě celkem 9,2 miliónů, ale celosvětový tržní podíl automobilky klesl z 27,5 procenta v roce 2004 na 26,2 procenta v roce 2005. GM se tak letos chystá v rámci restrukturalizace propustit 30 000 zaměstnanců.
Automobilka je ve ztrátě nejen pro vysoké náklady a malou prodejnost svých nejklíčovějších modelů, ale také díky velké konkurenci asijských automobilek. GM šlape na paty hlavně Toyota, která se zřejmě brzy stane celosvětovou jedničkou v prodeji aut.
Automobilky, které patří pod GM
:: Chevrolet
:: Vauxhall
:: Opel
:: Cadillac
:: Saab
:: Pontiac
Podle analytiků udělal GM chybu, když se zaměřil loni na sportovní vozy, místo toho, aby vyráběl modely s originálním designem. Objevily se dokonce i spekulace o možném bankrotu společnosti, ale ta jej vehementně popírá.