Hlavní obsah

Nejvěrnější zákazníky mají Interspar a Globus

PRAHA

Nejvěrnější zákazníky má mezi tuzemskými řetězci hypermarketů Interspar, následovaný Globusem a Carrefourem. Naopak nejméně loajální jsou zákazníci hypermarketů Kaufland. Plyne to z průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha.

Foto: Josef Zajíc

Ostrava 1.6.2017Tour 4Change ve Velkém světě techniky.Akci zahájil primátor města Ostravy Tomáš Macura a senátor Peter Koliba.Vpravo Bořek Slezáček

Článek

"Ve věrnosti nakupujících své prodejně hrají velkou roli emoce. Zatímco do některých lidé chodí rádi, u jiných má výběr nákupního místa čistě racionální nádech," řekla Alena Maršáková ze společnosti Incoma.

Podle ní o tom, že lidé nejsou Kauflandu příliš věrní svědčí odpověď na otázku, zda by nakupovali jinde, kdyby měli příležitost. Jinam by šlo 27 procent zákazníků, zatímco například u Globusu by dalo konkurenci přednost jen devět procent lidí.

Deset největších obchodních řetězců mělo v loňském roce obrat 203 miliard korun. První příčku si udrželo Makro, na druhém skončila společnost Ahold, následovaná prodejnami Kaufland a Lidl. Čtvrtá pozice patřila skupině Rewe se supermarkety Billa a diskonty Penny Market. Pátá skončila společnost Tesco Stores.

Související témata:

Související články

Řetězce už nebudou smět omezovat malé firmy

Výrobcům a dodavatelům zvláště potravinářského zboží svitla naděje na lepší přístup do obchodních řetězců. Sněmovna totiž ve středu schválila novelu zákona...

Výběr článků

Načítám