Hlavní obsah

Nejhodnotnější značkou světa je Amazon

Nejhodnotnější značkou světa je Amazon, má aktuální hodnotu 683 miliard dolarů (14,7 bilionu korun). Uvedla to společnost Kantar, která sestavuje žebříček 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ.

Foto: Pascal Rossignol, Reuters

Značka Amazon má podle žebříčku hodnotu v přepočtu 14,7 bilionu korun.

Článek

Na druhém místě je Apple s hodnotou 611 miliard dolarů, tedy asi 13,1 bilionu korun. Třetí je Google s cenou 457 miliard dolarů (9,8 bilionu korun).

Hodnota značky internetového prodejce Amazon, který obhájil loňské prvenství, stoupla podle žebříku v porovnání s loňskem o 64 procent, Apple, který byl druhý i loni, ovšem získal na hodnotě ještě více – 74 procent.

Prvních deset firem v žebříčku zůstalo stejných jako v roce 2020, některé si jen vyměnily pořadí.

Tesla předstihla Toyotu a je nejhodnotnější automobilkou světa

AutoMoto

Drtivá většina firem v čele žebříčku je amerických, ve stovce je ale stále více firem z Číny, nejvýše pak holding Tencent, který se zaměřuje na streamovací služby, vývoj her a umělou inteligenci. Značka má cenu 240 miliard dolarů (5,1 bilionu korun)

Kantar zkoumal i společnosti, jejichž cena narostla za poslední rok nejvíce. Na první místo se s přehledem dostala automobilka Tesla, která posílila o 275 procent, celkově je na 47. místě.

Pořadí nejhodnotnějších značek světa (hodnota v miliardách dolarů)
1.Amazon683internetový prodej
2.Apple611počítačový hardware a software
3.Google457internetový vyhledávač
4.Microsoft410počítačové služby
5.Tencent240internetové služby
6.Facebook226internetové služby
7.Alibaba196internetový obchod
8.Visa191platební služby
9.McDonald’s154rychlé občerstvení
10.MasterCard112platební služby
zdroj: Kantar
Související témata:

Výběr článků

Načítám