Článek
Na druhém místě je Apple s hodnotou 611 miliard dolarů, tedy asi 13,1 bilionu korun. Třetí je Google s cenou 457 miliard dolarů (9,8 bilionu korun).
Hodnota značky internetového prodejce Amazon, který obhájil loňské prvenství, stoupla podle žebříku v porovnání s loňskem o 64 procent, Apple, který byl druhý i loni, ovšem získal na hodnotě ještě více – 74 procent.
Prvních deset firem v žebříčku zůstalo stejných jako v roce 2020, některé si jen vyměnily pořadí.
Tesla předstihla Toyotu a je nejhodnotnější automobilkou světa
Drtivá většina firem v čele žebříčku je amerických, ve stovce je ale stále více firem z Číny, nejvýše pak holding Tencent, který se zaměřuje na streamovací služby, vývoj her a umělou inteligenci. Značka má cenu 240 miliard dolarů (5,1 bilionu korun)
Kantar zkoumal i společnosti, jejichž cena narostla za poslední rok nejvíce. Na první místo se s přehledem dostala automobilka Tesla, která posílila o 275 procent, celkově je na 47. místě.
Pořadí nejhodnotnějších značek světa (hodnota v miliardách dolarů) | |||
---|---|---|---|
1. | Amazon | 683 | internetový prodej |
2. | Apple | 611 | počítačový hardware a software |
3. | 457 | internetový vyhledávač | |
4. | Microsoft | 410 | počítačové služby |
5. | Tencent | 240 | internetové služby |
6. | 226 | internetové služby | |
7. | Alibaba | 196 | internetový obchod |
8. | Visa | 191 | platební služby |
9. | McDonald’s | 154 | rychlé občerstvení |
10. | MasterCard | 112 | platební služby |
zdroj: Kantar |