Hlavní obsah

Nejhodnotnější evropskou značkou je Nokia

PRAHA/VÍDEŇ

Finská společnost Nokia, která je největším výrobcem mobilních telefonů na světě, je nejhodnotnější evropskou značkou. Vyplynulo to z výsledků studie, jejíž výsledky zveřejnil Institut pro evropské značky ve Vídni. Druhé místo obsadil francouzský výrobce a prodejce luxusního zboží LVMH, třetí místo patří britsko-nizozemskému producentovi spotřebního zboží, společnosti Unilever.

Článek

Telekomunikacím patří i další přední místa v žebříčku. Na čtvrtém místě je Telefónica, na pátém Vodafone, na sedmém Deutsche Telekom a na devátém France Télécom. Šesté a osmé místo obsadily automobilky Mercedes-Benz a BMW a první desítku uzavírá belgický pivovar inBEV.

"Značky vytvářejí bohatství - budoucnost Evropy závisí na silných značkách, které podporují růst, zaměstnanost a vytvářejí identitu národních ekonomik," komentoval výsledky studie vedoucí průzkumu a výkonný ředitel Institutu pro evropské značky ve Vídni Gerhard Hrebicek. Největší poměr deseti předních značek k HDP podle něj vykazuje Finsko a Švýcarsko, na konci tabulky jsou Rumunsko, Bulharsko a Rusko.

V rámci studie, kterou provedly firmy Novomatic a Raiffeisen, bylo zkoumáno přes 3000 značkových firem z 24 zemí a 16 průmyslových oborů.

Související témata:

Související články

Prodej mobilů prudce roste, trhu vévodí Nokia

Celosvětová mobilní mánie bude pokračovat i letos. Zejména obrovská a dosud nenasycená poptávka v Asii a Africe zvýší celosvětový prodej mobilních telefonů...

Výběr článků

Načítám