Článek
Kolos doposud spolkl na 110 tisíc kubíků betonu. V konečné fázi bude čítat 130 tisíc kubíků, jak Novinkám řekl vedoucí projektu mostu Robert Achs ze společnosti Bögl a Krýsl. Stavbu v údolí Berounky tvoří dva mosty, každý je určený pro jeden směr jízdy. Hrubá stavba jednoho z nich je hotová a druhá se dokončuje.
Dělníci již začínají pracovat na římsách, pokládají izolace a připravují zázemí pro osvětlení. Na mostě v současnosti pracuje zhruba 180 lidí. Ti na kolos ze začátku potřebovali využít až dvacet jeřábů.
FOTO: Novinky.cz s využitím Mapy.cz
Unikátní estakáda za Zbraslaví bude spojnicí s dálnicí D1 a ve směru na Slivenec s dálnicí D5. Jihozápadní část silničního okruhu kolem Prahy má být hotova v dubnu příštího roku. Než se most uvede do provozu, stejně jako u jiných staveb tohoto typu, budou zde probíhat zatěžkávací zkoušky - na most vyjede dvanáct náklaďáků naplněných štěrkem.
Na bezpečnost provozu bude dohlížet 109 kamer rozmístěných krom estakády také na dalších pěti kilometrech. Gigantickou stavbu si užijí i cyklisté, protože mezi mosty bude zavěšena také lávka určená pro cyklostezku. Její délka bude 184 metrů a překlene Berounku.
Estakáda v číslech: | |
---|---|
délka | 2035 metrů |
výška pilířů | od 9 do 38 metrů |
vzdálenost mezi pilíři | až 110 metrů |
nejvyšší místo | 40 metrů nad kolejemi tratě Praha-Plzeň |
Zatím nejdelším silničním mostem, který je v Česku v provozu, je přes Ohři u Doksan a měří necelých 1170 metrů, následuje jej Negrilliho viadukt v Praze s délkou 1110 metrů. Estakáda u Prahy je téměř o kilometr delší.