Hlavní obsah

Nejcennější značkou světa zůstává Coca-Cola, dohání ji Apple

Nápojová společnost Coca-Cola udržela pozici v žebříčku nejcennější značky světa, vede ho už od roku 2000. Letos se k ní skokem se k ní ale přiblížila firma Apple, výrobce telefonů a tabletů. Plyne to z průzkumu společnosti Interbrand. V první desítce značek není žádná evropská.

Foto: Lucas Jackson, Reuters

Článek

Hodnota Applu se za poslední rok zvýšila o 129 procent, což byl nejvyšší růst ze všech značek. Loni firmě v žebříčku patřila osmá pozice. V první pětce jsou ještě firmy IBM, Google a Microsoft.

Nejvýše postavenou neamerickou značkou je jihokorejský Samsung na deváté pozici.

Z evropských značek je nejvýše Mercedes-Benz na 11. pozici, za ním je hned další automobilová značka, BMW.

K nejhodnotnějším evropským značkám patřila v uplynulých letech Nokia, již loni však zaznamenala výrazný propad a letos se její hodnota dále snížila o 16 procent a skončila na 19. pozici.

Poprvé je v žebříčku sociální síť. Na 69. pozici se letos probojoval Facebook s hodnotou 5,421 miliardy USD.

Seznamu 100 nejhodnotnějších značek dominují značky ze Spojených států, kterých je celkem 56. Z Evropy je zde 34 značek, a to z Německa, Francie, Británie, Švýcarska, Itálie, Nizozemska, Švédska, Španělska a Finska. Zbývající značky jsou z Japonska, Koreje, Kanady a Mexika.

Deset nejcennějších značek světa
PořadíZnačkaHodnota (v miliardách USD)Meziroční změna hodnoty (v %)Zem
1.Coca-Cola77,8398USA
2.Apple76,568129USA
3.IBM75,5328USA
4.Google69,72626USA
5.Microsoft57,853-2USA
6.GE43,6822USA
7.McDonald's40,06213USA
8.Intel39,38512USA
9.Samsung32,89340Korea
10.Toyota30,2809Japonsko
zdroj: Interbrand

Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí.

Související témata:

Výběr článků

Načítám