Článek
Hodnota Applu se za poslední rok zvýšila o 129 procent, což byl nejvyšší růst ze všech značek. Loni firmě v žebříčku patřila osmá pozice. V první pětce jsou ještě firmy IBM, Google a Microsoft.
Nejvýše postavenou neamerickou značkou je jihokorejský Samsung na deváté pozici.
Z evropských značek je nejvýše Mercedes-Benz na 11. pozici, za ním je hned další automobilová značka, BMW.
K nejhodnotnějším evropským značkám patřila v uplynulých letech Nokia, již loni však zaznamenala výrazný propad a letos se její hodnota dále snížila o 16 procent a skončila na 19. pozici.
Poprvé je v žebříčku sociální síť. Na 69. pozici se letos probojoval Facebook s hodnotou 5,421 miliardy USD.
Seznamu 100 nejhodnotnějších značek dominují značky ze Spojených států, kterých je celkem 56. Z Evropy je zde 34 značek, a to z Německa, Francie, Británie, Švýcarska, Itálie, Nizozemska, Švédska, Španělska a Finska. Zbývající značky jsou z Japonska, Koreje, Kanady a Mexika.
Deset nejcennějších značek světa | ||||
---|---|---|---|---|
Pořadí | Značka | Hodnota (v miliardách USD) | Meziroční změna hodnoty (v %) | Zem |
1. | Coca-Cola | 77,839 | 8 | USA |
2. | Apple | 76,568 | 129 | USA |
3. | IBM | 75,532 | 8 | USA |
4. | 69,726 | 26 | USA | |
5. | Microsoft | 57,853 | -2 | USA |
6. | GE | 43,682 | 2 | USA |
7. | McDonald's | 40,062 | 13 | USA |
8. | Intel | 39,385 | 12 | USA |
9. | Samsung | 32,893 | 40 | Korea |
10. | Toyota | 30,280 | 9 | Japonsko |
zdroj: Interbrand |
Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí.