Článek
Nedostatek přitom může trvat ještě déle. „Při takto silné poptávce je očekávání (pokračujícího nedostatku) do poloviny až konce roku 2022 v závislosti na komoditě,” uvedla Lynn Torrelová ze společnosti Flex s tím, že černější scénáře hovoří o pokračování nedostatku až do roku 2023.
Potíže mají ale také výrobci výpočetní techniky, nedostatkovým zbožím jsou v současnosti zejména počítačové grafické karty, u nichž situaci komplikuje ještě vysoká poptávka ze strany těžařů kryptoměn.
Škoda skladuje nedokončené vozy na královéhradeckém letišti. Chybějí čipy

Výrobci automobilů jsou na tom však dlouhodobě hůře, protože výrobci čipů se snaží primárně obsloužit výrobce elektroniky. Nedostatek čipů ovlivňuje automobilový průmysl po celém světě. Pocítil ho i koncern Volkswagen, včetně své české dcery Škoda Auto.
Před rostoucími potížemi automobilového sektoru v dubnu varovala také automobilka Renault. Ty podle ní souvisejí s vývoji měnových kurzů, cenami surovin a v neposlední řadě také s „nedostatkem elektronických komponent”.