Hlavní obsah

Nebude to stačit. Představenstvo Volkswagenu tlačí na další úsporná opatření

2:26
2:26

Poslechněte si tento článek

Členové představenstva německého automobilového koncernu Volkswagen mají obavy, že škrty v nákladech, na kterých se koncem loňského roku dohodlo vedení s odbory, nebudou stačit k tomu, aby se hlavní značka VW úspěšně transformovala. Ve čtvrtek o tom informoval ekonomický deník Handelsblatt.

Foto: Friso Gentsch/picture aliance via Getty Images

Logo Volkswagenu v závodě automobilky v Osnabrücku

Článek

Prosincová dohoda mezi managementem firmy a odbory počítá s tím, že pro závod v Osnabrücku se bude hledat kupec a menší výrobní závod v Drážďanech se časem přemění, nebo uzavře. Původní hrozbu v podobě zavření některých domácích továren nebo propouštění zaměstnanců odbory odvrátily.

Místo toho má do konce roku 2030 Volkswagen postupně zrušit v Německu přes 35 tisíc pracovních míst, avšak přirozeným úbytkem, tedy například nenahrazováním zaměstnanců, kteří odejdou do důchodu. Zároveň se má do roku 2030 snížit roční výrobní kapacita zhruba o 730 tisíc vozů ze současného přibližně půldruhého milionu.

Členové představenstva se ale obávají, že to nebude stačit, a očekávají, že nad rámec této dohody budou zapotřebí další úsporná opatření, uvedl Handelsblatt s odvoláním na zdroje obeznámené se záležitostí.

Odbyt koncernu Volkswagen loni klesl, Škoda Auto se ale činila

Ekonomika

Deník rovněž uvedl, že společnost časově odsune svůj cíl ziskovosti. Nově bude chtít dosáhnout marže 6,5 procenta do tří až čtyř let, nikoliv do konce příštího roku. Mluvčí Volkswagenu odmítl zprávu komentovat.

Co se týče nadbytečných výrobních linek v některých továrnách, tak ty by podle dřívějších zpráv z médií mohl Volkswagen prodat čínským výrobcům, kteří představují pro německou automobilku hlavní konkurenci na poli elektromobilů.

„V Číně máme úzká partnerství a samozřejmě byly rozhovory, ale žádná konkrétní rozhodnutí nepadla,“ odpověděl v úterý šéf společnosti Oliver Blume agentuře Reuters na otázku, zda by uvažoval o prodeji německé továrny čínskému investorovi.

Mluvčí automobilky ale později upřesnil, že Blume neměl na mysli rozhovory o továrnách v Německu, ale širší rozhovory o investičních plánech partnerů v Evropě, nezávisle na Volkswagenu.

Volkswagen se nebrání prodeji nadbytečných výrobních linek čínské konkurenci

Ekonomika

Výběr článků

Načítám