Hlavní obsah

Nákupy v zahraničí: Češi jezdí většinou do Německa, kupují sladkosti i prací prášky

Novinky, tov

Potraviny a drogerii si v zahraničí koupilo alespoň jednou 14 až 15 procent českých domácností. Češi nejčastěji míří do Německa, s odstupem pak následuje Rakousko a Polsko. V cizině při jednom nákupu utratí asi třikrát víc než doma, vyplývá z průzkumu mezinárodní společnosti GfK.

Foto: David Ryneš, Novinky

Nákupy Čechů v zahraničí

Článek

Z Čechů, kteří ježdění za nákupy do zahraničí vyzkoušeli, jich mířilo 61 procent do Německa, po 15 procentech do Rakouska a Polska a zbývajících devět procent do jiných zemí. Za nákupy za hranice jezdí v průměru každý druhý měsíc, zatímco Slováci devětkrát za rok.

„Je to možná dáno i tím, že Slovensko je menší země a tedy nakupování v okolních zemích je pro slovenské domácnosti doslova blíže,” uvedla v analýze GfK. Ta také připomněla nedávné studie ohledně rozdílné kvality výrobků ve východní a západní Evropě. [celá zpráva]

Foto: David Ryneš, Novinky

Nákupy Slováků v zahraničí

Naši východní sousedé nejčastěji nakupují v Rakousku a Česku, méně často pak v Polsku a Maďarsku.

V košících českých a slovenských domácností u nákupů v zahraničí nadprůměrně převažují cukrovinky, jako jsou bonboniéry, čokolády nebo bonbóny. Nadprůměrně se však nakupují i prací prostředky, což platí více pro Slováky, a produkty osobní péče jako deodoranty, sprchové gely či zubní pasty. Dále se ve větší míře nakupují papírové produkty, zejména dětské pleny. Pro nákupy českých domácností jsou typické i sýry a lihoviny.

Celkový podíl nákupu rychloobrátkového zboží v zahraničí na spotřebě domácností ale zůstává malý — v Česku je to méně než procento a na Slovensku 1,1 procenta.

Výběr článků

Načítám