Hlavní obsah

Nákupní metropolí je Londýn, Praha má ale nejdéle otevřené obchody

Novinky, pit, lap
Praha

Z hlediska nákupní turistiky a utrácení je na tom z evropských měst nejlépe Londýn, následovaný Madridem a Barcelonou. Česká metropole se umístila na devátém místě. Vyplývá to z výzkumného programu divize Economist Intelligence Unit (EIU – informační divize časopisu The Economist) s názvem Globe Shopper City Index – Europe sponzorovaného společností Global Blue.

Foto: Profimedia.cz

Pohled na historické centrum Prahy

Článek

Praha výrazně předčila ostatní města v kategorii zaměřené na praktičnost. V průměrné délce otevírací doby obchodů ve městě byla první. Nejhoršího výsledku naopak Praha dosáhla v kategorii dostupnosti, kdy hodnocení negativně ovlivnilo kolísání české koruny vůči hlavním mezinárodním měnám.

Foto: Profimedia.cz

Tower Bridge v Londýně

Pokud jde o další města, například Moskva skončila na 19. místě, Bratislava na 23. místě. Poslední tři místa v žebříčku obsadily sestupně Bělehrad, Oslo a Ženeva.

Foto: Profimedia.cz

Kanál Keizersgracht v Amsterdamu

Index Globe Shopper City Index – Europe divize EIU měří atraktivitu 33 hlavních evropských měst z hlediska mezinárodní nákupní turistiky. Hodnocení jednotlivých měst vychází z 36 kritérií rozčleněných do pěti kategorií. Konkrétně jde o obchody, dostupnost, praktičnost, hotely a dopravu, kulturu a klima.

Foto: Profimedia.cz

Nakupující turisté před Pantheonem v Římě

„Index Globe Shopper City Index – Europe představuje ta nejlepší evropská města, ve kterých lze nejlépe zúročit pověst, kterou starý kontinent má mezi mezinárodními spotřebiteli. Z indexu plyne, že ideálem mezinárodní nákupní turistiky je rovnováha mezi praktičností, dostupností a cenou,“ uvedl Alasdair Ross, globální produktový ředitel divize EIU.

pořadíměstonákupní prostředí
1.Londýn67,3
2.Madrid67,1
2.Barcelona67,1
4.Paříž65,5
5.Řím62,9
6.Berlín62,3
7.Lisabon61,6
8.Amsterdam61,3
9.Praha59,7
10.Budapešť59,6
11.Milán59,3
Zdroj: EIU
Související témata:

Výběr článků

Načítám