Článek
Testována byla auta více než 20 značek. U 18 starších vozidel se zjišťovalo, zda vyhovují emisní normě Euro 5. Devatenáct novějších aut se testovalo na přísnější normu Euro 6. Zákonný limit pro emise oxidů dusíku překračovaly v silničních testech všechny vozy.
"Je možné vidět, že všechny výsledky jsou podstatně vyšší než tento limit, přičemž nejlepší výsledky jsou zhruba třikrát vyšší a nejhorší jsou zhruba desetkrát vyšší," uvedlo ministerstvo k výsledkům aut testovaných na normu Euro 5.
KOMENTÁŘ DNE: | |
---|---|
Očima Saši Mitrofanova: Srážka aligátora s čápem |
Ministr dopravy Robert Goodwill ale upozornil, že automobilky se nedopustily ničeho nelegálního. Výrobci automobilů totiž musejí v současnosti dodržovat jenom prahové hodnoty pro laboratorní testy. Testování emisí v reálném provozu bude využíváno od příštího roku.
Vauxhall a Peugeot
Nejhorší výsledek ze starších aut měl v silničních testech hatchback Vauxhall Insignia od americké firmy General Motors, limit u něj emise překročily více než desetkrát. Mezi novějšími auty dopadl při měření v reálním provozu nejhůře crossover Peugeot 3008, emise byly skoro 14krát nad povoleným limitem pro laboratorní testy.
Mechanismus umožňující falšování emisních testů měl ale podle ministerstva jenom německý Volkswagen.
Největší evropská automobilka již loni přiznala, že tento software instalovala po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 miliónu vozů Škoda Auto. V Británii se aféra týká 1,2 miliónu aut.
K obdobnému závěru jako britské ministerstvo dospěl při testování naftových aut podle médií také německý úřad pro motorová vozidla KBA. Jeho zpráva bude zveřejněna koncem dubna