Článek
„Použitá technologie, kterou na vybraných lokalitách plánujeme využít i do budoucna, umožňuje skvěle skloubit využití stávající infrastruktury s minimalistickým řešením dobíjecích stanic. Hlavní výhoda spočívá v tom, že není nutné do prostoru umísťovat nový objekt, a tudíž další překážku,“ vysvětlil Právu generální ředitel Tepláren Brno Petr Fajmon.
„Možnost zahájení nabíjení je i u této stanice stejná jako na všech veřejných stanicích Tepláren Brno. Pro registrované zákazníky přes čip tepláren a naši mobilní aplikaci. Pro neregistrované pak přes QR kód na stanici, který uživatele přesměruje na platební bránu,“ vysvětlil vedoucí odboru elektromobility Tepláren Brno Tom Kratochvíl.
„Naší snahou je omezovat výkopy, a tak se snažíme práce mezi městskými firmami co nejvíce koordinovat. I z toho důvodu chceme po domluvě s Teplárnami Brno do budoucna už při plánované obnově veřejného osvětlení instalovat přípravu pro potřebnou technologii, aby pak bylo snadné doplnit i k dalším vhodným stožárům dobíjecí stanice,“ dodal provozně-technický ředitel TSB Josef Šaroun.
Dobíjecí stanice pro elektromobily budují Teplárny Brno třetím rokem a v současnosti jich provozují v Brně na šest desítek. Ještě letos jejich počet zvýší o dalších dvacet. Do konce roku 2030, kdy by se počet elektromobilů v Brně měl pohybovat kolem dvaceti tisíc, jich Teplárny Brno plánují rovnoměrně po Brně rozmístit na pět stovek, v drtivé většině se dvěma nabíjecími body, což znamená tisíc dobíjecích bodů pro elektromobily.