Článek
Nový kodex chování, který obdržely všechny pobočky v Severní Americe, je součástí strategie generálního ředitele Briana Niccola. Ten nastoupil do funkce loni v září s reputací veleúspěšného šéfa, který transformoval fastfoodový řetězec Chipotle Mexican Grill.
Niccolův úkol je jasný: vrátit Starbucks zpět na růstovou kolej potom, co v posledních letech společnost zaznamenala klesající prodeje, což se negativně propsalo i pod ceny akcií. Firma také čelí nespokojenosti ze strany zaměstnanců, kteří si stěžují na pracovní podmínky.
Změna, jež ruší politiku veřejných toalet, podle mluvčího Starbucksu upřednostňuje platící zákazníky, kteří si chtějí v klidu s posezením užít návštěvu kavárny a potřebují u toho použít WC. „Stanovením jasných očekávání ohledně chování a využívání našich prostor můžeme vytvořit lepší prostředí pro všechny,“ dodal mluvčí.
Starbucks udělá ze svého nového šéfa jednoho z nejlépe placených ředitelů v USA
Starbucks se dále snaží motivovat zákazníky, aby místo „objednávky s sebou“ v jeho kavárnách nějaký čas zůstali. Od 27. ledna tak mohou všichni zákazníci získat jednu náplň do horké nebo ledové kávy zdarma podávanou v keramických hrncích nebo opakovaně použitelných sklenicích. Tato výhoda se dříve vztahovala pouze na členy věrnostního programu Starbucks, upozornil americký server CNN.
Politiku otevřených dveří Starbucks zavedl v roce 2018. Společnost se tak rozhodla po incidentu, kdy byli v jeho kavárně ve Filadelfii zatčeni dva černoši, kteří tam čekali na kamaráda. Jeden ze zatčených požádal během čekání o použití toalety, bylo mu ale řečeno, že ta je pouze pro platící zákazníky. Zaměstnanci pobočky nakonec zavolali policii se stížností na neoprávněný vstup.
CNN připomněla, že incident byl tehdy zachycen na kameru a řetězec po něm byl nařčen z diskriminace a rasových předsudků.