Článek
„Změny v tarifu jsou první po dvou letech, kdy dramaticky narůstaly náklady vlastně všude, a to samozřejmě včetně nafty, personálních nákladů, ale také oprav a dalších služeb. Průměrné navýšení cen je o 8,5 procenta. Pro ilustraci je to v základním tarifu o 2 koruny,“ uvedl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš.
Ze 160 na 200 korun byla také navýšena cena síťové jízdenky pro jednotlivce, cena síťové jízdenky pro pět osob přijde na 500 korun oproti současným 350 korunám. Naopak jízdné pro psy je nově čtvrtinové místo polovičního, síťovka pro psa ale zdražila z třiceti na padesát korun, což činí čtvrtinu ceny pro jednotlivce. Cena jednotlivých jízdenek placených z bezkontaktní čipové karty IREDO a vícedenních jízdenek zůstává beze změny.
Kromě zdražení se oba kraje snaží zavést nová opatření, která mají zlepšit cestování.
„Cílem je zrychlení odbavování při nástupu do autobusu. Studenti a žáci kupují v drtivé většině hotově týdenní jízdenky, což hlavně v pondělí činí problémy při odbavování. Celkově je z objemu tržeb 80 procent platba v hotovosti. Když se k tomu přidá často mizerná dostupnost mobilního signálu při platbě standardní kartou, tak opět dochází ke zpoždění spojů,“ vysvětlil Michal Kortyš s tím, že po dohodě s dopravci se přejde na offline platbu. Se snížením počtu plateb v hotovosti a nákupů týdenek u řidiče má pomoci nová aplikace. Už nyní jde využít e-shop.