Hlavní obsah

Na úseku D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší se už zase pracuje

Právo, Miroslav Homola
Velká Bíteš

Po týdenní pauze se na úseku dálnice D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší zase pracuje. Pracovníci firmy OHL ŽS se na asi čtyřech místech devítikilometrového úseku objevili v úterý v 08.00.

BEZ KOMENTÁŘE: Na úseku D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší se už zase pracujeVideo: Miroslav Homola, Právo

Článek

Dělníci se zabývají především další přípravou na odkrývání problematické krajnice. Právě její stav byl příčinou konfliktu, kdy specialisté zjistili mnohem horší kvalitu podloží krajnice, takže se stavební firma rozhodla práce zastavit a jednat o zvýšení ceny za zakázku. Za daných podmínek prý totiž není možné cenu dodržet a zároveň zajistit požadovanou kvalitu.

Foto: Miroslav Homola, Právo

Obnovení prací na úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší

Takový postoj se však nelíbil ministerstvu dopravy ani Ředitelství silnic a dálnic a dalším institucím. Situace se vyhrotila pohrůžkou ministra dopravy Zdeňka Žáka, že pokud se práce znovu nezahájí, bude si stát hledat jinou firmu. To zřejmě zabralo.

Ovšem důvěra v to, že se práce plně rozjedou, asi není tak stoprocentní. Svědčila o tom četná úřednická kontrola, kterou na znovuobnovení rekonstrukce zainteresované úřady v úterý ráno poslaly.

Foto: Miroslav Homola, Právo

Obnovení prací mezi Lhotkou a Velkou Bíteší

Podle náměstka hejtmana Kraje Vysočina Libora Joukla je důležité dodržet harmonogram prací, protože posunutí prací o dva či tři týdny může způsobit, že v této oblasti brzy přicházející zima může způsobit mnohem závažnější zdržení.

Joukl kladně ohodnotil kroky ministra dopravy Žáka, který do problému vstoupil velmi razantně. „Už jsem zažil sedm ministrů dopravy a toto je zřejmě první, který má skutečný zájem o řešení problému,“ uvedl Joukl.

Kritická situace rovněž vyvolala změny v plánování nepředvídaných víceprací a především osobní odpovědnost za jejich účtování.

Související témata:

Výběr článků

Načítám