Článek
Zaplavená auta je podle firmy prakticky nemožné uvést do původního stavu a problémy se mohou projevit až po několika měsících, kdy si výměny dílů mohou vyžádat desítky tisíc.
Cebia varuje kromě aut z Česka také před vozy z Polska, Slovenska, Německa, Rakouska nebo Rumunska.
„Zaplavená auta se často vyvážejí z dané země a prodávají jinde. Je pravděpodobné, že se k nám některá auta z těchto zemí dostanou,“ upozornil ředitel Cebia Martin Pajer.
Měření emisí v praxi. Neprošla dvě auta ze šesti
Taková auta jsou podle něj zlatým dolem pro nepoctivé prodejce, kteří si díky nim přijdou na desítky i stovky tisíc korun. Zaplavené auto buď vykoupí levně v aukci po pojistné události, nebo přímo od majitele v případě, že nebylo pojištěné. Vysuší ho a uvedou do stavu, kdy na první pohled nejsou stopy po zaplavení patrné. Kupující pak nemá šanci poškození auta poznat.
Nejsou viditelně poškozena
Auta nejsou většinou viditelně poškozena, často se dají dobře vyčistit a vysušit. Důsledky záplav jsou vážnější u nových aut. „Nejnáchylnější je elektroinstalace a emisní systémy,“ doplnil Pajer.
Auta po povodni mohou mít velké problémy nejen s elektroinstalací, ale také s korozí karoserie či mohou mít sníženou životnost filtru pevných částic a katalyzátoru. Nehledě na to, že špinavá voda většinou zaplaví i celý interiér.