Článek
Silničáři tady začali s přípravami na rozsáhlou rekonstrukci povrchu vozovky. V sobotu dopoledne pracovali ve středovém pásu u sjezdu na Barrandov a na okraji manipulovali s betonovými svodidly. Ve směru od plzeňské dálnice na Brno vznikala kratší, zvolna jedoucí kolona. Postupně však bude přituhovat. Pracovat se bude mezi 13. a 16. kilometrem a doprava bude svedena do jednoho pásu.
„Ačkoli to nevypadá a řidičům by se mohlo zdát, že asfalt je tady celkem v pořádku, tak laserová měření prokázala špatný stav a nutnost rekonstrukce. Asfalt tady po patnácti letech dosluhuje,“ řekl na místě Novinkám mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. Po této silnici přitom v běžných dnech projede kolem 50 tisíc aut denně, zhruba 40 procent z toho jsou těžká nákladní auta, která vozovku nejvíce zatěžují a ničí.
„Přes středový pruh se auta převedou do směru na Brno, kde vzniknou dva zúžené jízdní pruhy v každém směru. Pracovat začneme v pásu směřujícím na Plzeň,“ uvedl mluvčí stavební firmy Skanska Ondřej Šuch.
Doprava bude podle něj do jednoho pásu svedena od 22. července. Místo 130kilometrové rychlosti tady bude povolena rychlost nejvýše 80 kilometrů v hodině.
Kolize se stavbou Barrandovského mostu
Dělníci se pak pustí do frézování asfaltu. Po jeho odstranění se bude pokládat nový, cementobetonový povrch. „Budeme mít betonárku přímo tady, pár metrů od dálnice,“ dodal Šuch.
Směr na Plzeň by měl být hotov do konce tohoto roku, pak bude následovat zimní odstávka a na jaře se pruhy vystřídají, práce budou pokračovat ve směru na Brno. „Vše by mělo být hotové do července příštího roku,“ předpokládal Jan Rýdl.
Ředitelství silnic a dálnic se snažilo práce na Pražském okruhu oddálit, aby tato dopravní komplikace nekolidovala s uzavírkou Barrandovského mostu. „Tam se ale práce protahují a tady už nebylo možné termín víc posunovat, už nemůžeme čekat. Nechceme riskovat, že se dostaneme do zimy, kdy by nebylo možné pokládat beton,“ vysvětlil Rýdl, proč jsou v Praze souběžně takto dvě velké stavby s velkým vlivem na provoz.
Náklady na rekonstrukci úseku Pražského okruhu mezi Lochkovským tunelem a sjezdem na Barrandov jsou podle Rýdla 238 milionů korun.