Článek
Omezená rychlost bude i na patnáctikilometrovém úseku dálnice u Ostravy, který je nejvíce zvlněný.
Zřícení oběma mostům podle ŘSD nehrozí, může ale nastat situace, kdy bude nutné na ně zakázat vjezd úplně. Záviset to bude především na počasí, nízké teploty totiž mohou stav mostů zhoršit. Od září v místě platí zákaz vjezdu kamiónů a omezení rychlosti. V současnosti tudy řidiči osobních aut mohou projíždět padesátikilometrovou rychlostí ve dvou pruzích.
Na mostech se během letošního léta objevily trhliny způsobené pnutím stavby, mostní podpěry se podle ŘSD pohybují nerovnoměrně a ložiska jsou vysunutá mimo přípustné meze.
Po provedení zátěžových testů je podle Rýdla jasné, že oba mosty jsou na tom stejně špatně. Konstrukce by měla unést vozidlo vážící 32 tun, ve skutečnosti ale představuje pro mosty riziko průjezd vozidel těžších než 3,6 tuny.
Omezení na zvlněné dálnici
Na omezení rychlosti v nejhůře postiženém úseku dálnice D 47, která je od uvedení do provozu označovaná jako D 1, se podle Rýdla dohodlo ŘSD s dopravní policií.
Zatímco nyní je v úseku několik samostatných omezení rychlosti, do budoucna bude nutné kvůli zhoršujícímu se stavu omezit rychlost na celém patnáctikilometrovém úseku. Řidiči by jím měli projíždět maximální rychlostí 110 kilometrů v hodině, na nejhorších částech by měla rychlost klesnout až na 60 kilometrů za hodinu.