Článek
V podcastu ŘSD to uvedl generální ředitel Radek Mátl. Nové silnice na Ostravsku a Jesenicku budou podle něj pevnější, řadu věcí udělají silničáři nadstandardně. Velké škody záplavy způsobily také na silnicích 2. a 3. třídy, o které se starají krajské samosprávy.
„Naším odborným odhadem budeme muset do následků povodňových škod investovat mezi 1,5 a dvěma miliardami korun. Ale některé vady se mohou projevit i následně, budeme to ještě upřesňovat,“ uvedl Mátl. Pracovníci ŘSD se hned po záplavách pustili do likvidace škod na silniční síti, aby silnice 1. třídy a dálniční stavby byly co nejdříve funkční.
„Jsou to klíčové komunikace pro propojení mezi regiony. A slouží i k tomu, aby se záchranné složky i obyvatelé dostali co nejrychleji do postižených regionů,“ dodal Mátl.