Hlavní obsah

Na obchodní inspekci se loni obrátil rekordní počet spotřebitelů

Praha

Česká obchodní inspekce (ČOI) loni od spotřebitelů obdržela rekordních 20 382 podání. Ve srovnání s rokem 2010 jich bylo o 1489 více. Podnětů a stížností ČOI loni evidovala necelých 9000 a 11 509 podání spadalo do kategorie oznámení, žádostí a dotazů.

Foto: Patrik Biskup, Právo

Inspektorky kontrolují stánkaře na pouti ve Vejprnicích.

Článek

Nejvíce podání se loni týkalo reklamací, a to celkem 5379. Spotřebitelům vadilo například to, že nemohli odstoupit od kupní smlouvy a dostat zpět peníze anebo že jejich reklamace nebyla vyřízena ve třicetidenní lhůtě. Následovala podání týkající se internetových obchodů (2466) a nekalých obchodních praktik (995).

Oprávněných podnětů a stížností byla loni pětina. Nejvyšší podíl byl vykázán u prohřešků týkajících se pravidel seznámení s cenou, kde byla jako oprávněná vyhodnocena polovina podnětů a stížností. V případě reklamací jich byla více než třetina a u nekalých obchodních praktik, veřejného stravování a internetových obchodů zhruba pětina.

Nárůst stížností a podání ČOI zdůvodňuje tím, že komunikaci lidí s inspekcí v posledních letech výrazně usnadnil internet. ČOI se prý také těší rostoucí důvěře spotřebitelů.

ČOI loni provedla celkem 47 350 kontrol a různé nedostatky našla při třetině z nich. Za zjištěné prohřešky loni inspekce uložila 13 982 pokut v celkové hodnotě 60,2 miliónu korun.

Počet podání, které eviduje ČOI
rokpočet
20057002
20069243
200712 198
200815 690
200917 009
201018 893
201120 382
Zdroj: ČOI

Výběr článků

Načítám