Článek
„Ve směru na Brno jsou ještě na zhruba kilometrovém úseku kužely, ale ty asi během pár dní zmizí. Doufám, že je vše udělané, tak jak má, a nepřijde se za měsíc na to, že jim to zase někde praská,“ dodal další řidič Petr.
Ten zároveň připomněl, že před pár dny byla situace na tomto úseku opačná. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) tam v neděli svedlo provoz do jednoho jízdního pruhu, což večer a také na druhý den v pondělí vedlo k několikakilometrovým kolonám a až dvouhodinovému zpoždění.
Havlíčkův trumf? D1 otevře týden před volbami
Finální práce ještě probíhají na dalších dvou úsecích. U Brna mezi 168. a 178. kilometrem se jezdí během dne ve dvou pruzích, v noci je pak provoz dočasně sveden do režimu 1+1. I tam však mají zítra všechny práce definitivně skončit. V sobotu má pak podle ŘSD být hotovo i na posledním úseku u Jihlavy mezi 119. a 134. kilometrem, čímž se celá modernizace po téměř devíti letech zakončí.
Poslední výraznější komplikace nastaly v polovině září mezi 65. a 66. kilometrem, kde silničáři vyměňovali 130 metrů betonu. Jeho nekvalitní stav reklamovalo ŘSD u firmy Eurovia CS jen po roce od rekonstrukce. I tam už jsou ale práce hotové.