Článek
Na zastávce Mošnov Ostrava Airport, která je s odbavovací halou LLJ propojena tunelem, zastaví denně deset vlaků. Stejný počet spojů pak z Mošnova zamíří přes Ostravu a Bohumín do Mostů u Jablunkova.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Náklady na elektrifikaci dosavadní železniční tratě ze Studénky do Sedlnice ve výši asi 420 miliónů uhradil stát, za novou, skoro tříkilometrovou železniční trať ze Sedlnic na letiště a přestupní terminál zaplatil Moravskoslezský kraj 553 miliónů korun, přičemž 85 procent šlo z evropské dotace.
Trať ze Sedlnic na LLJ jsou přitom první tratí, která se u nás postavila po více než 70 letech. „Naposledy se nová trať jako celek u nás postavila mezi světovými válkami na jižní Moravě,“ potvrdil při dokončení stavby loni v prosinci ředitel Stavební správy východ Správy železniční dopravní cesty Václav John.
Zatěžkávací zkouškou bude šampionát v hokeji
Od pondělí zajišťují přepravu cestujících elektrické jednotky CityElefant, ty však od poloviny letošního prosince nahradí soupravy RegioPanter, které si České dráhy (ČD) pořídí s pomocí dotace ROP Moravskoslezsko.
Moravskoslezský kraj, kterému LLJ patří, věří, že železniční spojení otevře letišti brány do celého světa. „Letiště se tak stává součástí komplexní dopravní infrastruktury nadregionálního a potažmo i mezinárodního významu. Rozvoj letiště patří mezi priority kraje, a to zejména s ohledem na těsnou vazbu na mošnovské průmyslové zóny,“ upozornil hejtman Miroslav Novák (ČSSD).
První zatěžkávací zkouškou pro novou zastávku na LLJ má být květnové mistrovství světa v hokeji, které spolu s Prahou hostí Ostrava.