Článek
První restaurace sítě Hooters byla otevřena v roce 1983 ve floridském městě Clearwater. Nyní řetězec čítá 459 restaurací, Česká republika se stala 29. zemí, kde značka působí. Pro provozovny je charakteristická uvolněná "plážová" atmosféra, servírují se především sendviče, mořské plody a typická kuřecí křidélka. Obsluhu zajišťují takzvané Hooters Girls, dívky oděné ve sportovním tílku a upnutých běžeckých šortkách.
Podle Marcely Šimkové z výzkumné agentury Data Servis - informace, která se dlouhodobě zabývá trhem spotřeby mimo domov, je na českém trhu stále místo pro nadnárodní restaurační řetězce. Jednou z podmínek úspěchu je podle ní typ nabídky a "určité odlišení od ostatních".
Největším řetězcem v ČR je nyní McDonald's, který má 81 provozoven a letos chce otevřít dalších pět. Nespí ani menší konkurence. Nadnárodní prodejce sendvičů Subway chce letos v České republice otevřít pět nových restaurací a zvýšit tak počet provozoven na 15. Nové provozovny otevře i Burger King, který na český trh vstoupil koncem roku 2008. V tuzemsku působí například i značka KFC, která má 50 restaurací.
Pozadu nezůstávají ani Češi, své sítě si budují třeba pivovary Budvar, Prazdroj a Staropramen.