Článek
První z mostů je na hranici obcí Velké Albrechtice a Bravantice na Novojičínsku; je uzavřena část ve směru na Ostravu a provoz je sveden do protisměru. „Most má délku 650 metrů, ale pracujeme nejenom na něm, ale i na takzvaných předpolích mostní konstrukce,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl s tím, že důvodem opravy je povrch vozovky, který má po 16. letech provozu odslouženo.
Průzkum na mostě zjistil řadu závad, například trhliny ve vozovce, vyjeté koleje, zatékání do konstrukce nebo nerovnosti na betonové mostovce. „Denně tady projede v průměru 28 tisíc vozidel, přičemž celá čtvrtina je těžká nákladní doprava,“ upozornil.
Podle zástupce stavební firmy Aleše Kičmera aktuálně využívají na stavbě dva těžké kolové bagry. „Jeden bude dočišťovat živičné vrstvy, druhý se připravuje na pondělní demolice říms,“ podotkl.
Oprava Barrandovského mostu začala, tvoří se kolony
Práce jsou rozděleny do dvou etap a potrvají dva roky. „Každá zabere pět měsíců, to znamená, že v letošní stavební sezoně provedeme opravu pásu směrem na Ostravu, přes zimu bude klid a v jarních měsících příštího roku zahájíme opravu druhé strany,“ nastínil Rýdl s tím, že pět měsíců je nejkratší možná doba, za kterou je stavební firma schopna most opravit.
Zatímco na mostě u Velkých Albrechtic už dělníci odstraňují živičný povrch dálnice, na dalších dvou dálničních mostech – v Bělotíně a Kujavách na Novojičínsku – začnou pracovat až v příštím týdnu.
„To jsou mosty, které už tu první etapu mají z loňského roku za sebou. Letos dokončíme opravu druhé poloviny ve směru na Olomouc,“ poukázal Rýdl, který uvedl, že všechny tři mosty se nachází mezi 300. a 341. kilometrem dálnice D1 a ŘSD za jejich rekonstrukci zaplatí 288 milionů. V místě oprav je rychlost na dálnici snížena na 80 kilometrů za hodinu, v obou směrech se ale nadále jezdí dvěma pruhy.