Hlavní obsah

Na D1 při pokládce nového povrchu používají betonářského obra

Při pokládce nového povrchu na rekonstruovaném úseku D1 mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi použili stavaři obrovský betonářský finišer. Za osm dní položili osm kilometrů nové cementobetonové vozovky o šířce 11,5 metru. Stroj pokládá současně beton po celé šířce dálnice. Sune se rychlostí kilometr za den.

Foto: Archiv Metrostav Infrastructure

Na dálnici se pracovalo i v noci.

Článek

Stroj se přestavěl na dvanáctimetrovou šířku kvůli dobetonování zbývajících částí dálnice s odlišnou šířkou.

Foto: Mapy.cz

Rekonstruovaný úsek D1.

„Akce je ojedinělá svým rozsahem, kontinuální betonáž na tak dlouhém úseku se totiž jen tak nevidí. Pracujeme 24 hodin denně a na betonářském finišeru se střídají posádky po dvanáctihodinových směnách,“ uvedl Jiří Salava ze společnosti Metrostav Infrastructure.

Foto: Archiv Metrostav Infrastructure

Finišer WIRTGEN při pokládce cementobetonového krytu vozovky na dálnici D1.

„Za jeden den jsme schopni položit 1000 m nové betonové vozovky o celkové tloušťce 27 centimetrů. Tento postup si kolegové ze specializovaného technologického střediska betonových vozovek v podobném rozsahu úspěšně vyzkoušeli v loňském roce na Slovensku při pokládání cementobetonového krytu v tunelu u Prešova,“ dodal.

Petice volá po dostavbě deseti kilometrů dálnice D1

Ekonomika

Na kontinuální betonáži se v každé směně podílí přes 80 pracovníků, dohromady tedy více než 160 lidí. Na pokládku dlouhou 7,8 kilometru připadne celkem 31 500 kubíků betonu.

Foto: Archiv Metrostav Infrastructure

První etapa projektu by měla skončit v červnu. Následovat bude druhá etapa v opačném jízdním pásu ve směru z Brna do Prahy. Celý úsek by měl být dokončen do konce letošního roku.

Úsek 23 dálnice D1 mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi měří 10,3 km a patří k těm nejpoškozenějším. Původní cementobetonový povrch byl na vozovku položen už před padesáti lety.

Související články

Výběr článků

Načítám