Článek
Stroj se přestavěl na dvanáctimetrovou šířku kvůli dobetonování zbývajících částí dálnice s odlišnou šířkou.
„Akce je ojedinělá svým rozsahem, kontinuální betonáž na tak dlouhém úseku se totiž jen tak nevidí. Pracujeme 24 hodin denně a na betonářském finišeru se střídají posádky po dvanáctihodinových směnách,“ uvedl Jiří Salava ze společnosti Metrostav Infrastructure.
„Za jeden den jsme schopni položit 1000 m nové betonové vozovky o celkové tloušťce 27 centimetrů. Tento postup si kolegové ze specializovaného technologického střediska betonových vozovek v podobném rozsahu úspěšně vyzkoušeli v loňském roce na Slovensku při pokládání cementobetonového krytu v tunelu u Prešova,“ dodal.
Petice volá po dostavbě deseti kilometrů dálnice D1
Na kontinuální betonáži se v každé směně podílí přes 80 pracovníků, dohromady tedy více než 160 lidí. Na pokládku dlouhou 7,8 kilometru připadne celkem 31 500 kubíků betonu.
První etapa projektu by měla skončit v červnu. Následovat bude druhá etapa v opačném jízdním pásu ve směru z Brna do Prahy. Celý úsek by měl být dokončen do konce letošního roku.
Úsek 23 dálnice D1 mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi měří 10,3 km a patří k těm nejpoškozenějším. Původní cementobetonový povrch byl na vozovku položen už před padesáti lety.