Článek
„Cílem stavby je zejména vybudování druhé traťové koleje v úseku od odbočky Tunel, která se nachází před Branickým mostem, do stanice Praha-Krč. Současně se postaví odbočka Spořilov, ta umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou,“ uvedla Správa železnic.
Kromě budování druhé koleje je součástí tendru také vybudování nového přemostění Údolní ulice a výstavba technologických objektů v Krči a na Spořilově.
„Na dosud jednokolejné zastávce Praha-Kačerov vznikne nové nástupiště dlouhé 220 metrů, přestup na metro a autobusy MHD zajistí nová lávka,“ píše se v tiskové zprávě.
SŽ počítá se zahájením stavby letos v červenci, přičemž práce by měly trvat asi 13 měsíců.
Správa železnic představila finální podobu nového mostu v Praze. O využití stávajícího se bude jednat
Branický most byl postaven v letech 1949 až 1955. Železniční doprava na něm byla zahájena 30. května 1964. Přestože byl most budován jako dvoukolejný, nakonec byla položena pouze jedna kolej.
Lidově je přezdívaný most Inteligence, protože na jeho stavbě pracovala řada příslušníků inteligence, kteří byli tehdejším komunistickým režimem nuceni nastoupit do dělnických a pomocných profesí. V současnosti jej využívají především nákladní vlaky.